راه‌اندازی سامانه‌های سمتا و طوبی

به گفته مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، سامانه‌هایی همچون سمتا، طوبی، تلاوت و سجام برای ساماندهی فعالیت مبلغان در اداره تبلیغات اسلامی اصفهان فعال‌شده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن بابایی اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی ازجمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصه‌های اعتقادی، بنیاد نهاده شده اظهار داشت: در طول سال‌هایی که از فعالیت این سازمان سپری‌شده است به اقتضا، نیازمندی‌های مطرح در سطح جامعه و به‌تناسب سیاست‌های کلی نظام اسلامی فعالیت‌های این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است. او افزود: در گذشته این سازمان توسط بزرگانی چون آیت‌ا... احمد جنتی، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی و قبل از آن توسط شورایی متشکل از شهید حقانی، شهید شیرازی، آیت‌الله جنتی، آیت‌ا... مهدوی کنی، آیت‌الله امامی کاشانی، اداره شده است. مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پیرو تحولاتی که لازمه وجودی یک‌نهاد پویاست و با عنایت خاص مقام معظم رهبری، از سال ۱۳۸۰ هجری شمسی محورهای اساسی آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن‌آوری روز در سرلوحه فعالیت این سازمان قرار گرفته است، ادامه داد: نظر به اهمیت و حجم برنامه‌های مدون و مصوب و در راستای اجرای دقیق و سریع اصلاحات موردنیاز تغییر و تحولات متعدد در ساختار سازمان آغاز شده و اقدام به تأسیس مؤسسات تخصصی صورت گرفته است. او با اشاره به عمده وظایف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ازجمله عمده وظایف این سازمان، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازمان‌دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی و زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنهاست.
تلاش در راستای احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع
حجت‌الاسلام بابایی ابراز داشت: تلاش در راستای احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای مربوطه و تحقیق و بررسی در مورد تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان، شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی از اهداف دیگر سازمان مذکور است. او اضافه کرد: انجام مطالعات راهبردی و بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی و تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری به‌منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش‌های لازم بویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد از اهداف دیگر اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان است.
تهیه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگی- هنری
مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: تلاش در راستای هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه‌های همگانی و فعالیت مستقیم رسانه‌ای در صورت لزوم و شناسایی و معرفی آثار نمونه فرهنگی و هنری، افراد و شبکه‌های تبلیغی- مردمی جامعه اسلامی و تهیه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگی- هنری، در جهت ارائه الگوهای مناسب هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان را در رأس برنامه‌های اداره مذکور قرار دارد. او ادامه داد: برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تأثیرگذار مانند روحانیون، دانشگاهیان، معلمان و هنرمندان در راستای رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه و برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی در برگزاری هرچه بهتر مراسم و شعائر انقلابی و دینی در کشور با مشارکت تمامی نهادهای مردمی و دولتی از دیگر وظایف «تبلیغات اسلامی» است. بابایی افزود: فعالیت‌های هنری سازمان تبلیغات اسلامی در قالب فعالیت‌های نهاد حوزه هنری انجام می‌شود. او با بیان اینکه در حوزه تبلیغات نوین، تمامی فعالیت‌ها و خدمات سازمان تبلیغات اسلامی به‌صورت کاملا الکترونیک صورت می‌پذیرد، ادامه داد: در این راستا سامانه‌هایی همچون سمتا که ویژه مبلغان هست، سامانه طوبی ویژه تشکل‌های دینی، سامانه تلاوت ویژه مؤسسات فرهنگی و قرآن و عترت و سامانه سجام برای مبلغین اسلامی راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار