گرایی: سوریان به ساعی درس پهلوانی داد؛ مدال و عنوان را هر کسی می‌تواند به دست بیاورد

دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال کشتی فرنگی جهان گفت: مدال و عنوان را هر کسی می‌تواند به دست بیاورد، اما واژه پهلوانی برازنده هر ورزشکاری نیست.

محمدرضا گرایی ، در خصوص آخرین وضعیتش، اظهار داشت: خوشبختانه از نظر جسمانی و شرایط وزنی وضعیت خوبی دارم. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، با این تفکر که ورزشکاران از قدرت و آمادگی بدنی بالایی برخوردار هستند و به این ویروس مبتلا نمی‌شوند و اگر هم مبتلا شوند تاثیر محسوسی روی آنها ندارد، تمریناتم را با شدت پیگیری می‌کردم، اما بعد از اینکه حسین نوری به کرونا مبتلا شد و شرایط دردناکی را تجربه کرد، به این نتیجه رسیدم که این ویروس با هیچ کسی شوخی ندارد و نباید آن را دست‌کم گرفت.
وی ادامه داد: بعد از مشاهده اوضاع بغرنج و وخیم حسین نوری چشم و دلم ترسید و تا دو هفته تمریناتم را قطع کردم و مدتی طول کشید تا دوباره تمرینات را از سر بگیرم و در حال حاضر هم هفته‌ای دو جلسه تمرین کشتی دارم که نسبت به گذشته کم‌تر شده است. البته تمرینات انفرادی و بدنسازی را همچنان با قدرت انجام می‌دهم تا از نظر جسمانی و شرایط وزنی از فرم ایده‌آل خارج نشوم.
دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در پاسخ به این سوال که در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ در چه وزنی مبارزه خواهد کرد، گفت: تمریناتی که برای حفظ آمادگی جسمانی لازم است را همواره انجام داده‌ام و با توجه به شرایطی که بر ورزش دنیا حاکم است می‌توانم بگویم که از نظر جسمانی از هیچ حریفی عقب نیستم. هدف اصلی من کسب موفقیت در رقابت‌های المپیک توکیو است و در این مسیر تابع تصمیمات کادرفنی خواهم بود. در حال حاضر ۶۹ کیلوگرم وزن دارم که با صلاحدید کادرفنی آمادگی حضور در اوزان ۶۷ و ۷۲ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان را دارم و در هر وزنی که بگویند به میدان خواهم رفت، اما در صورتی‌که کادرفنی صلاح بداند که نباید در رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان بروم باز هم تابع تصمیمات آنها خواهم بود تا ان‌شاءالله در ادامه مسیر بتوانم‌ به هدفم که موفقیت در المپیک ۲۰۲۱ توکیو است، برسم.
دارنده مدال طلای آسیا در پایان در خصوص مصاحبه هادی ساعی علیه حمید سوریان، خاطرنشان کرد: هادی ساعی و حمید سوریان از قهرمانان بزرگ کشورمان هستند که مدال‌های ارزشمندی از رقابت‌های جهانی و المپیک به سینه زده‌اند، اما در جریان اتفاقاتی که بین این دو قهرمان به وقوع پیوست به همه ثابت شد که چه کسی صرفا یک قهرمان است و چه کسی علاوه بر قهرمان بودن دارای خصوصیات پهلوانی هم است. در واقع حمید سوریان ثابت کرد که چقدر بااخلاق است و به ساعی درس پهلوانی داد. مدال و عنوان را هر کسی می‌تواند به دست بیاورد، اما واژه پهلوانی برازنده هر ورزشکاری نیست. واکنش و برخورد سوریان در مواجهه با چنین رفتارهایی همواره الگو و درس مناسبی برای سایر ورزشکاران بوده است و این بار هم بزرگی و پهلوان مسلکی سوریان بیش از پیش نمایان شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار