دلایل "سردمزاجی جنسی" از منظر طب سنتی + راهکار درمانی

متاسفانه طی دهه‌های اخیر شاهد تشدید پدیده "سرد مزاجی و اختلالات جنسی" هستیم که این امر تاثیر بسیار مخربی بر زندگی زناشویی زوجین داشته؛ در این مطلب به برخی از دلایل این امر و راهکارهای تغذیه‌ای آن اشاره شده است.

تاسفانه طی دهه‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان شاهد تشدید پدیده "سرد مزاجی و اختلالات جنسی" هستیم که این امر تاثیر بسیار مخربی بر زندگی زناشویی زوجین داشته است.
اما شاید بتوان نوع "تغذیه" روزانه زوجین و نوع سبک زندگی آنها را یکی از دلایل اصلی این امر دانست چرا که تغذیه ناصحیح، سریعاً خود را حالات و توانمندی‌های جنسی افراد، بروز و ظهور می‌دهد.
یکی از دلایل اصلی سرد مزاجی، کرختی و بی‌انگیزگی جنسی به ویژه در مردان "مصرف زیاد غذاهای دارای طبع سرد" است؛ برای رفع این حالت باید از خوردن زیاد خوراکی‌هایی نظیر خیار، گوجه، کاهو، هندوانه، لیموترش، رازیانه، گشنیز، آبغوره، سرکه، ماست و دوغ پرهیز داشت.
از غذاهایی که در این زمینه مفید هستند می‌توان به تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، موز، نارگیل، خرمالو، آب هویج، کشمش‌پلو، شویدپلو، عسل، کره و روغن حیوانی، عسل به همراه کنجد، ارده شیره، نیمرو تهیه شده با روغن زیتون همراه با پیاز تفت‌داده شده اشاره کرد.
همچنین، ترکیب زیره سیاه و دارچین به میزان مساوی و دم کردن آن مثل چای، یک نوشیدنی مفید برای رفع سردمزاجی ناشی از خوردن غذاهای سرد است.
الیبته باید توجه داشت که سردمزاجی یا بی‌میلی جنسی دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد از جمله فعالیت زیاد جنسی، ضربه خوردن کمر یا برداشتن بارهای سنگین، بیماری هایی مثل سرماخوردگی که درمان آنها متفاوت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار