نیازمند فعالیت جدی در زمینه ساخت آثار سینمایی کودک هستیم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جای فیلم کودک در سینمای ما بسیار خالی است ورسالت اصلی جشنواره فیلم کودک رفع این نیاز است.

نیازمند فعالیت جدی در زمینه ساخت آثار سینمایی کودک هستیم

"رامین ناصر نصیر" در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: جشنواره فیلم کودک در گذشته با دستی پربارتر برگزار می شد و هرسال آثار سینمایی قابل توجهی را با موضوع کودکان و برای آنها ارائه می کرد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه این مسئله هرسال نسبت به سال قبل ضعیف تر شده، تا جایی که دیگر آثار درخشانی برای رده سنی کودک و نوجوان ساخته نمی شود.

بازیگر سریال شهرزاد خاطرنشان کرد: من علت این نقص را عدم سرمایه گذاری کافی در زمینه سینمای کودک می دانم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر آثاری همچون شهر موش ها ساخته شده و در زمینه فروش هم موفق بوده است، اما این برای همه فیلم ها اتفاق نمی افتد چون این آثار مانند فیلم شهر موش ها از عوامل شناخته شده و حرفه ای برخوردار نیستند و نمی توانند در گیشه و میزان فروش موفق باشند.

بازیگر مجموعه دورهمی همچنین برگزاری جشنواره فیلم کودک را عامل ایجاد حال و هوای فرهنگی و هنری در اصفهان دانست و عنوان کرد: چنین رویدادهایی می توانند برای مدتی فضای شهر را تغییر داده و شور و حال ویژه ای را بخصوص برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنند.

ناصرنصیر همچنین از برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در سال های قبل به عنوان یکی از بهترین خاطرات دوران فعالیتش نام برد و گفت: در سال هایی که دانشجو بودم و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می شد، ما به این شهر می آمدیم. حال و هوای اصفهان کاملا تغییر می کرد و حس و حال شیرین جشنواره حداقل در بخشی از محله های شهر می توانست مردم را با خود همراه کند و ذهن کودکان و نوجوانان را به فضای فیلم و سینما بکشاند.

وی ادامه داد: امیدوارم این حال و هوا و فضای هنری بتواند بر روی ذهن کودکان امروز هم اثرگذار باشد./


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار