دولت بخشی از حق بیمه مربیان آموزشگاه‌ها را تقبل کند

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران خواستار حمایت دولتی در پرداخت حق بیمه شد.

حسین وحدانی فر گفت: هیچ نهاد، سازمان و وزارتخانه‌ای در قبال مسائل شغلی و معیشتی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مسئولیت نمی‌پذیرد. یکی از موارد این مسئولیت ناپذیری بحث حق بیمه است. ما باید به صورت خویش فرما حق بیمه‌ای را که ماهانه بیشتر از ۶۰۰ هزار تومان است، بپردازیم.
او ادامه داد: وقتی به راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کنیم می‌گویند مسائل شغلی شما ارتباطی به ما ندارد. از طرف دیگر ما در زمره کارگران حمل و نقل عمومی که بیمه خاص خودشان را دارند هم قرار نمی‌گیریم.
وحدانی فر با تاکید بر اینکه خواسته حدود ۲۵ هزار مربی آموزشگاه‌های رانندگی این است که تمهیدی برای حق بیمه آنها اندیشیده شود، گفت: مثل صاحبان بسیاری از مشاغل، انتظار داریم دولت مقداری از حق بیمه ما را بپردازد. حتی می‌توان طرح‌هایی اجرا کرد که بار مالی هم برای دولت نداشته باشد. برای مثال می‌توان هرینه بیمه مربیان آموزشگاه‌ها را در هزینه‌ای که از آموزش گیرندگان دریافت می‌کنند، در نظر بگیرند! با وجود اینکه راهکارهای زیادی وجود دارد، اما توجهی به این مقوله نمی‌شود و مربیان آموزشگاه‌ها از حداقلی ترین موارد رفاهی نظیر بیمه و وام حمایتی محروم هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار