شناساندن واقعه غدیر وظیفه همه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی و شناساندن واقعه غدیر را وظیفه تمامی آحاد جامعه از جمله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی و شناساندن واقعه غدیر را وظیفه تمامی آحاد جامعه از جمله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دانست.
رمضانعلی معتمدي با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار امیدواری کرد توفیق شناخت بیشتر نسبت به واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنین علیه السلام به مسلمانان و شیعیان آن حضرت عنایت فرماید تا جامعه شیعی بیش از گذشته از ظرفیت غدیر بهره مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در جهان اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در راه بازگشت از سفر حج در منطقه غدیر توقف کردند و دستور دادند به افرادی که از کاروان جلو افتاده و یا عقب تر هستند هرچه زودتر خود را به منطقه غدیر رسانند و زمانی که قریب به 120 هزار نفر از مسلمانان در این منطقه جمع شدند مسئله جانشینی امیرالمومنین علیه السلام را مطرح کردند.
وی با اشاره به آیه یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ اظهار کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مدت 23 سال بعد از بعثت، فعالیت‌ها و مشقات بسیاری برای هدایت مردم متحمل شدند اما این آیه نازل شد تا به ایشان بگوید اگر امر امامت را ابلاغ نکنی گویی رسالت خود را ابلاغ نکرده‌ای.
معتمدی با تاکید بر اینکه لقب امیرالمومنین تا پیش از واقعه غدیر به کسی غیر از علی علیه السلام اعطا نشده بود و بعد از آن نیز به کسی داده نشد، خاطرنشان کرد: پس از واقعه غدیر، آیه الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی نازل شد چرا که ابلاغ امر ولایت، به معنی اکمال دین و اتمام نعمت برای مسلمین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شعرای زیادی در خصوص غدیر اشعار مهمی سرودند و کتاب‌های بسیاری در این خصوص نوشته شده است، اظهار کرد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین کتابی که در خصوص غدیر نگارش شده کتاب ارزشمند الغدیر اثر گرانقدر علامه امینی است که مرجع کتاب‌های دیگر در این خصوص شده است.
وی معرفی و شناساندن واقعه غدیر را وظیفه تمامی آحاد جامعه از جمله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: امروز همه ما جیره خوار وجود نازنین حضرت حجت(عج) هستیم و یکی از کارهایی که برای خشنودی قلب نازنین آن حضرت می‌توانیم انجام دهیم تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار