فصل جدید توسعه لنجان با خوانش فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان گفت:  تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان می تواند نه تنها خلاءهای موجود را پوشش دهد بلکه می تواند فصل جدید توسعه لنجان را با خوانش فرهنگی رقم بزند.

فرهاد نیکنام در نشست با مسئول تهیه و تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان از جمله شهرستان های ایران است که دارای ثروت‌ها و ریشه های فرهنگی بوده و برهمین اساس باید در مسیر ماندگاری معنوی آن حرکت کرد و در این مسیر پاسداشت مفاخر و ایجاد پیوند عمیق با چهره های فرهنگی، هنری و... از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه با برندسازی فرهنگی می توان قسمتی از چشم انداز فرهنگی شهرستان لنجان را به سرانجام رساند، افزودد:با برندسازی فرهنگی می توان در بین نسل های مختلف حس اجتماعی و خو فرهنگی ایجاد کرد و خاطره خوب در ذهن مخاطبان برجای گذاشت و خلاء وجود تقویمی که بتوان از آن در این حوزه بهره مند شد احساس می شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه بدون در نظر مباحث فرهنگی و الزامات و کاربردهای فرهنگ، نمی توان انتظار توسعه جامعه را داشت، تصریح کرد: تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان می تواند نه تنها خلاءهای موجود را پوشش دهد بلکه می تواند فصل جدید توسعه لنجان را با خوانش فرهنگی رقم بزند.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری همواره برای مردم جذاب بوده است اما تهیه تقویمی به نام تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان موجب خواهد شد تا تاریخ اجرای همه آیین‌ها در زمان‌های مختلف مشخص شود.
نیکنام اضافه کرد: همه ساله شاهد هستیم که تعدادی زیادی از گردشگران برای دیدن رویدادها به شهرها و روستاهای مختلف سفرمی‌کنند، رویدادهای مختلفی در ایام مختلف سال در شهرستان لنجان وجود دارد که می توان آنها را در قالب فستیوال برگزار کرد و رونق را با برندسازی فرهنگی به شهرها و روستاهای شهرستان هدیه کرد.
وی عنوان کرد: با تایید و رونمایی از تقویم فرهنگی گردشگری می توان اجرای بسیاری از رویدادها و مراسم ها را نیز از مراحل تایید و تصویب گذراند تا این برنامه ها در طول سالهای متمادی به نحوی اجرا شوند که با مباحث فرهنگی و شئونات اسلامی در تضاد نباشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار