حضور کمرنگ سپاهان در بازار نقل‌وانتقال

تمرینات طلایی پوشان اصفهانی در حالی از نخستین روز تیرماه کلید خورد که آن‌ها با توپ پر وارد بازار نقل‌وانتقالات شدند و چنین به نظر می‌رسد که صیدهایی طلایی در تور این تیم گرفتار شوند که تاکنون این‌گونه نبوده است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: از سوی دیگر خروجی‌ها نماینده اصفهان هم تاکنون کم نبوده‌اند و هشت بازیکن را شامل می‌شود. تاکنون هم شش بازیکن جدید با تیم اصفهانی قرارداد امضا کرده‌اند که تنها سه نفر از آن‌ها بازیکنان شناخته‌شده‌ای به‌حساب می‌آیند. لیست ورودی و خروجی‌های سپاهان هم به‌وضوح نشان می‌دهد کفه ترازو بیشتر به‌سوی خروجی‌ها سنگینی می‌کند تا بازیکنانی که جذب‌شده‌اند. سپاهانی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات کارشان را با جذب مرتضی منصوری دفاع راست پدیده آغاز کردند و همین خرید زمینه برای خروج حسن جعفری که از شرایطش در لیگ هجدهم ناراضی بود را فراهم کرد. در ادامه محمدرضا حسینی به جمع طلایی پوشان اضافه شد تا جایگزین مهرداد محمدی شود که از فصل آینده در پرتغال بازی خواهد کرد. جرجی گولسیانی هم یک روز پس از قطعی شدن حضور سیاوش یزدانی یکی از بازیکنان اصلی سپاهان در لیگ هجدهم، به‌عنوان سومین خرید لیگ برتری طلایی پوشان برای حضور در قلب خط دفاعی رونمایی شد. همچنین چند روز بعد علیرضا نقی زاده مدافع فصل پیش تراکتورسازی هم با سپاهانی‌ها به توافق رسید تا پرونده جذب بازیکنان لیگ برتری این تیم تا این زمان از فصل نقل‌وانتقالات با همین سه بازیکن بسته شود. البته آن‌ها محمد زینالی و محمد محبی را به‌عنوان دو بازیکن سهمیه زیر 21 سال از تیم‌های نود ارومیه و شاهین شهرداری بوشهر خریداری کردند و رضا میرزایی هم پس از یک سال حضور قرضی در فولاد بار دیگر به اصفهان بازگشت بااین‌وجود تعداد خروجی‌های سپاهان از ورودی‌ها پیشی گرفته است.

امیر قلعه‌نویی به دنبال ترمیم نقاط ضعف

امیر قلعه‌نویی که در لیگ هجدهم سکان هدایت کشتی طوفان‌زده تیم اصفهانی را بر عهده گرفت پس از یک‌فصل آزمون‌وخطا، می‌خواهد تیم آماده‌تری را نسبت به فصل قبل راهی لیگ نوزدهم کند. او که دو جام قهرمانی لیگ برتر و حذفی را در لیگ هجدهم از دست داد به دنبال کسب هر دو جام در لیگ فصل آینده است. بدون تردید مهم‌ترین ویژگی برای رسیدن به این مهم برای سرمربی سپاهان ابزار لازم است. ابزار مربیان هم چیزی جز بازیکن باکیفیت و توانمند نیست و پرافتخارترین مربی لیگ برای این‌که چند گام از دیگر رقیبان پیش بیفتد، جذب بازیکنان موردنیاز را در دستور کار دارد. بازیکنانی که از تجربه کافی برخوردار باشند و در لیگ فرسایشی 30 هفته‌ای کیفیت لازم را حفظ کنند. در این راه نخستین صید قلعه‌نویی از دریای پرتلاطم نقل‌وانتقالات سید محمدرضا حسینی هافبک خلاق ذوب‌آهن بود. بازیکنی که چهارفصل با پیراهن ذوب‌آهن در نقش یک وینگر سرعتی خوش درخشید و ازجمله مهره‌هایی به شمار می‌رفت که تیم‌های سرخ و آبی پایتخت برای به خدمت گرفتن او نقشه‌ها کشیده بودند. اما قلعه‌نویی با استفاده از آزادی عملی که در اختیار داشت حسینی را از چنگ تیم‌های پر هوادار تهرانی بیرون کشید و نخستین گام نقل‌وانتقالاتی را محکم برداشت. دومین صید چرب و نرم قلعه‌نویی هم جرج گولیسیانی مدافع فصل پیش نساجی مازندران بود که با پنج گل زده در لیگ هجدهم آمار قابل‌تحسینی از خود بر جای گذاشت. این بازیکن گرجستانی در لیگ هفدهم هم شاگرد امیر قلعه‌نویی بود و در لیگ فصل آینده می‌خواهد دوباره برای پرافتخارترین مربی لیگ بازی کند. این مدافع گرجستانی در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم توسط امیر قلعه‌نویی به لیگ برتر ایران آورده شد و در ذوب‌آهن یکی از مهره‌های تاثیرگذار بود. مرتضی منصوری هم سومین خرید لیگ برتری سپاهانی‌ها محسوب می‌شود. مدافعی که در ابتدای لیگ شانزدهم به تیم پدیده مشهد پیوست و سه فصل با پیراهن این تیم به میدان آمد. منصوری هرچند به‌اندازه حسینی و گولیسیانی در لیگ ایران شناخته‌شده نیست اما قلعه‌نویی دستور جذب این بازیکن را صادر کرده تا خط دفاعی تیمش را در لیگ نوزدهم با آرایش جدیدی به زمین بفرستد. علیرضا نقی زاده هم چهارمین بازیکن لیگ برتری به شمار می‌رود که با نظر مستقیم قلعه‌نویی جذب‌شده است. نقی زاده 26 ساله سابقه عضویت در تیم‌های گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی و سیاه‌جامگان را دارد و بازیکنی باکیفیتی به نظر می‌رسد. این بازیکن قابلیت بازی در پست‌های هافبک دفاعی، هافبک نفوذی و وینگر را دارد و از استعدادهای کشف‌شده توسط امیر قلعه‌نویی است که از تیم امیدهای تراکتورسازی به تیم بزرگسالان فراخوانده شده بود. رضا میرزایی هم پنجمین خرید لیگ برتری سرمربی سپاهان محسوب می‌شود. بازیکنی که فصل گذشته با قراردادی قرضی از سپاهان به فولاد رفت و در لیگ هجدهم نمایش موفقی در جمع قرمزهای اهوازی داشت. میرزایی حالا دوباره به اصفهان بازگشته تا در نقش یک مهاجم کاذب سرعتی برای طلایی پوشان اصفهانی هنرنمایی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار