تقویم فرهنگی شهرستان لنجان یادگاری ارزشمند برای آیندگان

امام جمعه زرین شهر گفت:ارزش تدوین تقویم فرهنگی شهرستان لنجان طی سال های آینده قطعا نمایان خواهد شد و ثمره آن برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست با جمعی از فعالان میراث فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از جمله ظرفیت هایی است که می توان با تقویت آنها اشتغال قابل توجهی را رقم زد از این رو باید برای ارتقاء کمی و کیفی صنعت گردشگری، حفظ و احیاء میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی در شهرستان لنجان تلاش کرد و قطعا تدوین تقویم فرهنگی-گردشگری شهرستان در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: تدوین تقویم فرهنگی لنجان نیازمند افرادی علاقه مند به حوزه فرهنگ و دارای اراده ای پولادین بوده چراکه طی این مسیر بسیار طولانی، سخت و دشوار است .
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به انجام برخی اقدامات توسط محققان و نهادهای مختلف در شهرستان لنجان و جمع آوری برخی اطلاعات نیاز است این افراد با گشاده دستی هرچه تمامتر تحقیقات واقدامات انجام شده را برای تحقق این مهم در اختیار این گروه قرار دهند تا از برخی موازی کاری ها و اتلاف وقت جلوگیری شود.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان می تواند با برخی سیاستگذاری ها در این شهرستان نهادهای مختلف را در مسیر تدوین تقویم فرهنگی_گردشگری لنجان همراه کند از این رو می توان زمانی برای طرح این موضوع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اختصاص داد.
باقریان اضافه کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی شهرستان لنجان بسیار ارزشمند بوده و باید به سمت جمع آوری اطلاعاتی رفت که پیر مردان و پیرزنان منطقه آنها را سینه به سینه دریافته و نقل می کنند البته باید گفت برای انجام اینگونه اقدامات نه تنها بودجه ای در نظر گرفته نخواهد شد بلکه،شاید در حال حاضر نیز آنقدر که باید برای چنین حرکت ارزشمندی ارزش قائل نباشد.
وی عنوان کرد: اما مسئله مهم این است که ارزش تدوین تقویم فرهنگی شهرستان لنجان طی سال های آینده قطعا نمایان خواهد شد و ثمره آن برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار