تور سپاهان برای صید شاه‌ماهی

باشگاه سپاهان در نامه‌ای رسمی به باشگاه ترابوزون اسپور ترکیه از آن‌ها خواسته تا رقم پیشنهادیشان برای وحید امیری را اعلام کنند. ظاهرا امیر قلعه‌نویی دستور جذب این هافبک ملی‌پوش را صادر کرده و باشگاه هم در حال فراهم کردن مقدمات این کار است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نایب‌قهرمان لیگ برتر ایران بعد از چند سال غیبت جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است و امیر قلعه‌نویی امیدوار است با تقویت این تیم بتواند در فصل جدید، در لیگ ایران و لیگ قهرمانان تیمی مدعی داشته باشد. بر این اساس جذب ستاره‌های بزرگ دیگر تیم‌ها که تجربه بازی‌های بین الملی را هم دارند اولویت نخست پرافتخارترین سرمربی لیگ است. اگر سپاهانی‌ها موفق به جذب ستاره تیم ملی شوند چند گام از دیگر رقیبان پیش خواهند افتاد. وحید امیری بازیکن موردعلاقه کارلوس کی روش بود و در اغلب بازی‌های تیم ملی به‌عنوان وینگر سمت راست انجام‌وظیفه می‌کرد. این بازیکن به توجه به ویژگی‌های تهاجمی که داشت در جام‌جهانی 2018 خوش درخشید و با پیراهن تیم ملی بازی‌های خاصره انگیزی را به نمایش گذاشت.

افت عجیب وحید امیری در فوتبال ترکیه

امیری سال گذشته از پرسپولیس به ترابزون اسپور پیوست. او ۲۲ بازی در سوپر لیگ و چهار بازی در جام حذفی برای این تیم ترکیه‌ای انجام داد و درمجموع سه گل به ثمر رساند. این عملکرد نسبتا ضعیف موجب شد تا شایعات زیادی درباره جدایی‌اش از این باشگاه در پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ شنیده شود. درحالی‌که این ملی‌پوش ایرانی یک سال دیگر با ترابزون اسپور ترکیه قرارداد دارد اما چند روز قبل مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه‌ای اعلام کرد وحید امیری از ترابزون جدا می‌شود و آن‌ها تمایل دارند تا درصورت دریافت پیشنهاد از سایر باشگاه‌ها، رضایت‌نامه او را صادر کنند. وحید امیری دو سال درخشان در پرسپولیس داشته و در تیم ملی نیز عملکرد خوبی ارائه کرده که بازی‌های خوب او موجب شده تا در حال حاضر خواهان زیادی در لیگ برتر ایران داشته باشد و با پیشنهادهای خوبی مواجه شود.

شاه‌ماهی نقل و انتقالات در رادار لیگ برتری‌ها

امیری ستاره ملی‌پوش تیم ترابزون اسپور موردتوجه تیم‌های مدعی لیگ برتر قرارگرفته و نامش در فهرست خرید چند تیم لیگ برتری جای دارد. فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران به نیمه‌های راه خود رسیده و تیم‌ها باوجود انجام چند خرید، همچنان به دنبال مهره‌های موردنظر خود هستند. مدعیان برای جذب ستاره‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و دیگر تیم‌ها نیز به سراغ بازیکنان متوسط داخلی و خارجی می‌روند. اگرچه ستاره‌های بازگشتی از خارج کشور متعدد بوده‌اند اما در روزهای اخیر، یک نام بیش از بقیه به گوش رسیده است و او کسی نیست جز وحید امیری که با نفت تهران درخشید و سپس در پرسپولیس به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران بدل گشت و به ترابزون اسپور رفت. حالا امیری به عنوان شاه‌ماهی در نقل و انتقالات مطرح‌شده و باشگاه‌های بزرگ امیدوار به جذب او هستند. از پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن به‌عنوان مشتریان جدی این بازیکن یاد می‌شود و درواقع تنها پدیده و استقلال از بین تیم‌های بزرگ خواهان این بازیکن نیستند یا شاید به خاطر شانس کمتر به سراغ او نرفته‌اند. دراین‌بین با توجه به این‌که امیری یک سال دیگر با ترابزون اسپور قرارداد دارد، فرآیند جذب این بازیکن تنها به جلب رضایت خودش محدود نمی‌شود و طبیعتا باید با ترابزون اسپور نیز مذاکره انجام گیرد. در این میان تنها باشگاه سپاهان به‌طور رسمی برای وحید امیری اقدام کرده و نامه رسمی زده است. بر این اساس به نظر می‌رسد شانس زردپوشان اصفهانی برای جذب شاه‌ماهی نقل و انتقالات بیش از دیگر تیم‌ها باشد.

هواداران سپاهان چشم‌انتظار صیدهای ناب

باشگاه سپاهان که فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر شد تا اینجای کار نتوانسته رضایت هواداران را با خریدهای جدید جلب کند اما جذب امیری بی‌تردید، رضایت هواداران را به همراه خواهد داشت و همچنین به پرستاره‌تر شدن طلایی پوشان کمک خواهد کرد. سپاهانی‌ها تاکنون تنها محمدرضا حسینی بازیکن فصل پیش ذوب‌آهن را به‌عنوان به ستاره‌ای بزرگ جذب کرده‌اند و دیگر ورودی‌های این تیم مانند جرج ولسیانی، مرتضی منصوری، علیرضا نقی زاده، مرتضی منصوری و رضا میرزایی در دایره شاه‌ماهی‌های نقل و انتقالات جای نمی‌گیرند. با این شرایط وحید امیری می‌تواند لقمه بسیار چرب و نرمی برای تیم اصفهانی باشد و بخش تهاجمی سپاهان را کاملا بیمه کند. از سوی دیگر هواداران طلایی پوش هم در صورت جذب امیری با آرامش خاطر بیشتری تغییر و تحولات بازار را تعقیب خواهند کرد. هوادارانی که فصل پیش بی‌صبرانه چشم‌انتظار جام ماندند و سرانجام هم‌دستشان از رسیدن به هر دو جام معتبری فوتبال باشگاهی ایران کوتاه ماند. حالا آن‌ها از امیر قلعه‌نویی تنها یک‌چیز می‌خواهند و آن هم قهرمانی است که تنها با تکیه‌بر ستاره‌های بزرگ و تأثیرگذار امکان‌پذیر خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار