حساسیت‌ها برای اجرای مسابقه ورزشی بانوان بسیار زیاد بود/ «شوتبال» می‌تواند سبب پخش رقابت‌های ورزشی بانوان از تلویزیون شو

مبینا نصیری می‌گوید: وقتی در برنامه‌سازی ایده و طرح نوعی نباشد ناچار می‌شوید به حضور سلبریتی تکیه بزنید. در صورتی که برنامه طرح تازه داشته باشد نیازی به سلبریتی‌ها ندارد. برنامه‌های تلویزیون باید به جایی برسند که سلبریتی‌ها دوست داشته باشند که در آن حضور پیدا کنند.

مبینا نصیری (مجری برنامه شوتبال) درباره چالش‌های اجرای مسابقه ورزشی بین بانوان که پخش آن پیش از این در تلویزیون سابقه نداشته است، به خبرنگار ایلنا گفت: باتوجه به اینکه پیش از این چنین برنامه‌ای در تلویزیون نداشتیم، حساسیت‌ها نسبت به آن زیاد بود و با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم. به عنوان مثال برای اجرای این برنامه، چون من در اجرا تحرک داشتم، از من خواستند تا لباس‌هایی بپوشم که چند سایز بزرگتر بود. به همین دلیل همه دوستانی که اجرایم در این برنامه را دیده بودند، فکر می‌کردند که اضافه وزن پیدا کردم. واقعیت اینکه در این مسائل ناچار بودیم و سعی کردیم با رعایت این موارد شرایطی را ایجاد کنیم که برنامه دچار اشکال و ایراد نشود که شکر خدا نشد. امیدوارم در سری‌های بعد بتوانیم فضای بهتری را هم تجربه کنیم.
این مجری همچنین درباره سانسورهایی که برنامه «شوتبال» در طول پخش با آن مواجه بوده نیز بیان کرد: علی‌القاعده مثل خیلی از برنامه‌های دیگر ممکن است که بخشی از صحبت‌ها و شوخی‌های من یا بخشی از حضور شرکت‌کنندگان در برنامه زده شود ولی فکر می‌کنم همه این موارد در این جهت بود که برنامه نتیجه مطلوبی داشته باشد. چراکه به هر حال «شوتبال» اولین مسابقه ورزشی خانم‌هاست که روی آنتن تلویزیون رفته و از این بابت ملاحظاتی رعایت شده تا برنامه به خطر نیفتد و بتوانیم با آرامش به کار خود ادامه دهیم.
وی درباره شرکت‌کنندگان برنامه و بازخوردی که مخاطبان خانم نسبت به این رقابت تلویزیونی داشتند، نیز گفت: شکر خدا تاکنون بازخوردها از برنامه خیلی خوب بوده و حتی افرادی که در رده استانی قهرمان هستند و در زندگی خودشان داستان‌های خاصی را رقم زده‌اند، تمایل زیادی را برای حضور در این برنامه از خود نشان می‌دهند. در واقع فضایی برای نخبه‌های خانم ما در حوزه ورزش، علم و ... ایجاد شده که از طریق آن در حال دیده شدن هستند.فکر می‌کنم این فضا برای خانم‌ها خیلی جالب بوده است.
نصیری افزود: در یکی از برنامه‌ها میزبان خانم‌های قهرمانمان در ورزش کبدی بودیم که مدال طلا آورده بودند. آنها می‌گفتند قبل از اینکه به این برنامه بیاییم، از ما در مورد کبدی می‌پرسیدن و فکر می‌کردند که ما پیوند کبد داشته‌ایم. این دوستان به قدری از دیده شدن خود خوشحال بودند که حد نداشت.
این مجری خانم با تاسف از اینکه مسابقات ورزش بانوان از تلویزیون پخش نمی‌شود، اظهار داشت: «شوتبال» می‌تواند آغاز راهی باشد و زمینه‌ای را فراهم کند که ما مسابقات خانم‌های کشورمان را در تلویزیون ببینیم. شخصا این امید را دارم و فکر می‌کنم در آینده شاهد این اتفاق می‌شویم. حتی وقتی برنامه ما قبل از فینال را ضبط کردیم، هر دو گروه شرکت‌کننده از اینکه مسابقاتشان پخش تلویزیونی نداشت گله داشتند و می‌گفتند مردم نمی‌دانند که ما چقدر زحمت می‌کشیم؛ اما به هر حال این برنامه فضایی شد تا ما دیده شویم. اکنون خانم‌های بسیاری داریم که در حوزه‌های مختلف به خوبی فعال هستند و در عین حال دختر، مادر و همسر خوبی نیز به شمار می‌آیند. باید بگویم این فضا می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی آنها باشد.
وی در ادامه بیان کرد: به دلیل عدم پخش مسابقات ورزشی بانوان از تلویزیون، دستمزد خانم‌های ورزشکار به مراتب پایین‌تر از آقایان است. به گونه‌ای که دستمزد خانم‌هایی که مدال‌های به مراتب بیشتری را از آقایان گرفته‌اند به هیچ وجه قابل مقایسه باهم نیست. امیدوارم این برنامه فضایی شود برای باز شدن گفتگو درباره همین موضوعات تا در ادامه به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. از اینکه اجرای چنین برنامه‌ای برای اولین بار نصیب من شده، بسیار خوشحالم. منتها چون اولین بار بود که چنین برنامه‌ای روی آنتن می‌رفت، نقد و نظرهای متفاوتی نسبت به آن مطرح شد. چراکه ما در حوزه اجرای این مدل برنامه، نمونه قبلی نداشتیم و طبیعتا اظهار نظر در حوزه بانوان بسیار بیشتر بود. تا آنجایی که من در جریانم برای فصل‌های بعدی برنامه نیز برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم به این طریق خانم‌هایی که در جامعه کار ارزشمندی انجام داده‌اند را با این مسابقه به مردم معرفی کنیم.
نصیری همچنین درباره واکنش مدیران سازمان نسبت به این برنامه گفت: مدیران سازمان واکنش عالی به آن داشتند و حتی از طرف خود سازمان گفته می‌شد که هیجان برنامه را بیشتر کنید. ولی برای اینکه برنامه به خطر نیفتد خیلی دست به عصا حرکت کردیم. شخصا باوجود اینکه برنامه ورزشی بود کمی خود سانسوری‌ام را زیاد کرده بودم تا خدای نکرده برنامه دچار مشکل نشود ولی شکر خدا الان جو خیلی موافق برنامه است و هیچ ایراد و تذکری هم نگرفته‌ایم و اتفاقا همه می‌گویند که شوخی‌های برنامه را بیشتر کنید. حتی وقتی ما با آقای احسانی که مدیر شبکه نسیم هستند جلسه داشتیم، از برنامه در بخش خانم‌ها بسیار احساس رضایت کردند و خیلی روی این نکته تاکید داشتند که حتما گفته شود خیلی از این خانم‌ها ازدواج کرده و در عین حال وظایف مادری و همسری خود را هم عهده دارند و در اجتماع و حوزه ورزش و علم و تکنولوژی در حال کار و فعالیت هستند.
مجری برنامه «شوتبال» در ادامه بیان کرد: فکر می‌کنم ما در دوره‌های بعدی می‌توانیم شرکت‌کنندگان خانمی داشته باشیم که به عنوان مثال در حوزه کارآفرینی نیز افراد خبره‌ای باشند. به هر حال ما در حوزه‌های مختلف خانم‌های موفق بسیاری داریم که پرسنل زیادی زیر دست آنها کار می‌کنند. چند وقت قبل وقتی صحبت‌های رهبری را هم گوش می‌کردم، اتفاقا خیلی ایشان روی این موضوع تاکید داشتند و گفته بودند که خانم‌ها حتما در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های خود را نشان دهند. همین موضوع نشان می‌دهد که دیدگاه و چشم‌انداز کلی کشور به این سمت بوده که خانم‌ها حضور پررنگی در جامعه داشته باشند. در نتیجه وقتی آنها این چنین در جامعه حضور دارند، چرا ما آنها را در تلویزیون نمایش ندهیم. به نظرم جای چنین برنامه‌ای در تلویزیون خالی بود و باید این اتفاق می‌افتاد که شکر خدا رقم زده شد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه بدون بهره بردن از سلبریتی‌ها توانسته مخاطبان خود را جذب کند، در پاسخ به این که چرا برنامه‌های مختلف تلویزیون در شرایط کنونی به حضور سلبریتی‌ها وابسته شده‌اند، گفت: دلیل این اتفاق این بوده که دوستان فکر نمی‌کنند و ایده تازه‌ای ندارند. وقتی در برنامه‌سازی ایده و طرح نوعی نباشد ناچار می‌شوید که به حضور سلبریتی تکیه بزنید. چون در صورتی که برنامه طرح تازه داشته باشد نیازی به سلبریتی‌ها ندارد. برنامه‌های تلویزیون باید به جایی برسند که سلبریتی‌ها دوست داشته باشند که در آن حضور پیدا کنند.
نصیری در پایان گفت: تلویزیون در دهه ۷۰ به این نقطه رسیده بود ولی الان فکر کنم برخی از دوستان به راحت‌طلبی علاقمند هستند و از اینکه پول خودشان را درمی‌آورند، رضایت دارند. در جریانم که برخی از سلبریتی‌هایی که الان بسیار چهره هستند، در دهه ۷۰ دم در تلویزیون می‌آمدند تا طرح آنها را قبول کنند که بتوانند کار کنند. امیدوارم که به آن دوران برگردیم و این برنامه بابی برای نشان دادن توانایی خانم‌ها در همه حوزه‌ها شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار