تردیدها پیرامون سپاهان لیگ نوزدهم

تیم فوتبال سپاهان شروعی توفانی در پنجره نقل و انتقالات داشت. نخستین خرید آن‌ها مرتضی منصوری برای حضور در پست دفاع راست بود و در ادامه امیر قلعه‌نویی با جذب محمدرضا حسینی که یکی از مهم‌ترین بازیکنان حاضر در پنجره نقل و انتقالات به شمار می‌رفت، صیدی بزرگ را به چنگ آورد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: در ادامه جرجی ولسیانی و علیرضا نقی زاده هم جذب تیم شدند ولی این خریدها و همچنین اضافه شدن جوانانی نظیر رضا میرزایی که در فولاد خوزستان درخشید، محمد محبی و محمد زینالی، تحت تاثیر خروج بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، جلال علی محمدی، بختیار رحمانی، محمد مسلمی پور، محمدابراهیمی، خالد شفیعی، میلاد سرلک، حسن جعفری، مهدی امینی و رضا دهقانی قرار گرفت. بازیکنانی که در لیگ هجدهم به‌تناوب از سوی امیر قلعه‌نویی مورداستفاده قرار می‌گرفتند، هرچند در ترکیب 11 نفره جایی نداشتند. با این شرایط اگر سپاهانی‌ها می‌خواهند رتبه نایب‌قهرمانی فصل هجدهم را به قهرمانی در لیگ نوزدهم تبدیل کنند، نیاز به جذب چند بازیکن شاخص دیگر دارند، ضمن اینکه هنوز بازگشت و تمدید قرارداد استنلی کی روش و کومان تضمین نشده و ادامه این وضعیت خبر خوبی برای آن‌ها و امیر قلعه‌نویی نیست. نگاهی به دروازه و خطوط سه‌گانه سپاهان در شرایط فعلی ابهام‌هایی جدی را ایجاد می‌کند.

خیال آسوده سپاهانی‌ها از خط دروازه

پیام نیازمند دروازه‌بان نخست سپاهانی‌ها در لیگ نوزدهم بود و در تمام بازی‌های برای نماینده زردپوش اصفهان به میدان آمد. آن‌ها قرارداد نیازمند را یک‌فصل دیگر تمدید کردند تا خیالشان از این پست مهم راحت باشد. بدین ترتیب سنگربان اصلی تیم زردپوش اصفهانی در لیگ پیش رو همین بازیکن خواهد بود و با توجه به قابلیت‌هایی که نیازمند در لیگ فصل گذشته از خود نشان داد جای هیچ‌گونه نگرانی برای امیر قلعه‌نویی در خط دروازه وجود نخواهد داشت.

انتخاب جانشین یزدانی در هاله‌ای از ابهام

سعید آقایی و محمد ایران پوریان دو مدافع چپ و راست اصلی تیم سپاهان در لیگ هجدهم بودند و با سیاوش یزدانی و عزت پورقاز خط دفاعی چهارنفره طلایی پوشان شکل پیدا می‌کرد. قلعه‌نویی بلافاصله پس از عقد قرارداد یزدانی با استقلال، جرجی گولسیانی را به خدمت گرفت ولی معلوم نیست سرمربی سپاهان او را برای بازی در پست دفاع میانی در نظر دارد یا هافبک تدافعی. این مدافع گرجستانی فصل گذشته هفت گل به نامش ثبت شد. در بازی دوستانه شنبه گذشته سپاهان برابر پدیده، محمدرضا مهدی زاده در قلب خط دفاعی زوج عزت پورقاز بود ولی اینکه این مدافع 24 ساله، نفر اصلی سپاهان شود و عملکرد خوبی داشته باشد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر این اساس احتمال این‌که سپاهانی‌ها یک مدافع قدرتمند و باتجربه را برای جایگزینی سیاووش یزدانی جذب کنند، وجود دارد.

خط میانی و چند پرسش اساسی

خط میانی سپاهان در فصل گذشته بیشتر با مهدی کیانی به‌عنوان هافبک تدافعی و محمد کریمی و ولادیمیر کومان به‌عنوان دو هافبک تهاجمی تشکیل می‌شد. پس‌ازاینکه نام‌های زیادی برای حضور در پست هافبک دفاعی مطرح می‌شد، سرانجام علیرضا نقی زاده از تراکتورسازی جذب سپاهان شد ولی هنوز تکلیف کومان مشخص نیست. هرچند بازگشت هافبک مجارستانی محتمل است ولی ابهامات زیادی در ترکیب خط میانی طلایی پوشان وجود دارد؛ مثلا اینکه مسلمان حتی در غیاب کومان مقابل پدیده از ابتدا بازی نکرد، چه نقشی در تیم خواهد داشت و علیرضا نقی زاده که چند پسته است، در چه پستی بازی خواهد کرد یا اینکه رسول نویدکیا در میان 11 بازیکن اصلی قلعه‌نویی قرار دارد همه پرسش‌های بی‌پاسخی مانده است.

کی روش بزرگ‌ترین دغدغه قلعه‌نویی

بزرگ‌ترین دغدغه این روزهای باشگاه سپاهان، هواداران و کادر فنی‌اش بازگشت استنلی کی روش به ترکیب است. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، نقشی کلیدی در استراتژی تیمی طلایی پوشان دارد و درصورتی‌که تصمیم دیگری برای آینده فوتبالی‌اش بگیرد، شرایط برای قلعه‌نویی دشوار خواهد شد؛ چراکه پیدا کردن بازیکنی با توانایی‌های این مهاجم بلندبالا و سرزن کار ساده‌ای نخواهد بود. در پست وینگر راست محمدرضا حسینی خریدی مناسب برای جانشینی مهرداد محمدی به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه شهباززاده و قربانی در این بخش در دسترس قرار دارند و رضا میرزایی هم با درخشش در فولاد خوزستان به اصفهان بازگشته است. علی قربانی در نیمه دوم فصل هجدهم نمایش قابل دفاعی نداشت و همین موضوع شاید ضرورت اضافه شدن یک بازیکن باکیفیت را در خط میانی یا هجومی تیم بیشتر از قبل کند.

نیاز شدید سپاهان به ستاره‌های تاثیر گذار

تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته تا هفته‌های پایانی برای کسب دو جام می‌جنگید ولی در روزهای پایانی آن‌ها قافیه قهرمانی را به تیمی که عملکرد بهتری از آن‌ها داشت، باختند. امیر قلعه‌نویی به‌خوبی می‌داند تیمش برای ارتقا نایب‌قهرمانی و کسب قهرمانی باید شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته ازنظر در اختیار داشتن مهره‌های تأثیرگذارتر داشته باشد؛ مهره‌هایی که دربازی‌های حساس به کمکش بیایند و نتایج بازی‌ها را تغییر دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار