هرلحظه منتظریم کشتی بانوان را تعطیل کنند

نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از بی مهری‌های فدراسیون نسبت به کشتی بانوان انتقاد کرد.

فهیمه امیریان ، با اشاره به بی توجهی‌های فدراسیون به کشتی بانوان، اظهار کرد: حدود دوسالی است که فدراسیون در بخش مربیگری و داوری هیچ دوره آموزشی را برای کشتی بانوان برگزار نکرده و این درحالیست که در این بخش کمبودهای زیادی در کشور داریم.
وی اضافه کرد: در برخی از استان‌ها شرایطی به شکلی است که حتی یک مربی کشتی بانوان ندارند و گاها از کرمانشاه برای آنها مربی اعزام می‌کنیم.
نائب رئیس هیات کشتی استان افزود: با وجود اینکه کرمانشاه به نسبت دیگر استان‌ها از نظر تعداد مربیان شرایط بهتری دارد، اما در مجموع ما هم کمبود مربی داریم.
وی یادآورشد: در حال حاضر شش مربی فعال کشتی و چهار داور - دو داور در بخش کلاسیک و دو داور در بخش آلیش - داریم، درحالیکه باید حداقل 14 مربی و داور داشته باشیم.
این مسئول تصریح کرد: رئیس سابق فدراسیون درگیر مسائل بزرگی بود و برای همین فرصتی برای توجه به کشتی بانوان نداشت، با تغییر ریاست فدراسیون هم انتظار می‌رفت به این بخش بیشتر شود، اما متاسفانه اوضاع بهتر نشد که هیچ، بدتر هم شد.
نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه اضافه کرد: وضعیت بی توجهی به کشتی بانوان در فدراسیون بگونه ای است که هر لحظه انتظار تعطیلی کشتی بانوان را داریم و حتی اگر مدال جهانی هانیه عاشوری و تیم ملی آلیش بانوان نبود، کشتی آلیش را هم تعطیل کرده بودند.
وی تاکید کرد: در شرایطی قرار داریم که به جای اینکه از بالا برای حفظ و نگهداری کشتی بانوان تلاش شود، از پائین و ورزشکاران این رشته بخاطر علاقه ای که به کشتی دارند برای حفظ آن می‌جنگند و باید آنقدر نقش خود را با مدال آوری نشان دهند و در حدی خوب کار کنند، تا این رشته حفظ شود .
وی در خصوص ریشه‌های بی تفاوتی فدراسیون نسبت به کشتی بانوان هم گفت: فکر می کنم مسائل فرهنگی و مشکلات مالی که رئیس جدید با روی کار آمدن با آن مواجه شده از مهمترین دلایلی باشد که باعث شده فدراسیون به کشتی بانوان توجهی نکند.
نائب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در بخشی دیگر از گفت و گو با ایسنا، درخصوص وضعیت این روزهای کشتی بانوان در کرمانشاه هم گفت: باتوجه به تعطیلی باشگاه های کشتی از اواخر سال گذشته، در حال حاضر حدود 25 نفر از بانوان کشتی گیر کرمانشاه در فضای باز پارک‌های بزرگ شهر و سراب قنبر زیر نظر مربیان خود به تمرینات بدنسازی و حفظ آمادگی جسمانی می پردازند.
وی تاکید کرد: علیرغم اینکه تمرین در چنین فضاهایی سختی‌ها و دشواری‌های زیادی برای بانوان کشتی گیر دارد، اما آنها به دلیل علاقه ای که به این رشته دارند، همه این دشواری‌ها را تحمل می‌کنند.
امیریان در ادامه بابیان اینکه کشتی بانوان تا حدودی در کرمانشاه جا افتاده، عنوان کرد: تا پیش از آنکه هانیه عاشوری مدال جهانی کسب کند، شاید حدود 90 درصد مردم اطلاعی از اینکه کشتی بانوان در کرمانشاه راه اندازی شده نداشتند، اما پس از آن تا حدودی این رشته جا افتاد.
وی اظهار کرد: باتوجه به پیشینه و جایگاه خوب کشتی در بین خانواده‌های کرمانشاهی، امیدواریم بتوانیم کشتی بانوان را نیز بخوبی در بین کرمانشاهیان جا بیندازیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار