اوجاقی: توهین یک شخص در اینستاگرام را قانونی پیگیری کردم

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ووشو درباره توهین برخی از افراد در فضای مجازی توضیحاتی را بیان کرد.

اوجاقی: توهین یک شخص در اینستاگرام را قانونی پیگیری کردم
حسین اوجاقی سرپرست نایب رئیسی فدراسیون ووشو ، درباره شکایتش از جلیل عطایی قهرمان اسبق ووشو اظهار کرد: شخصی در فضای مجازی به من توهین و نشر اکاذیب کرده است. شخصیتم به صورتی نیست که خودم را درگیر این مسائل کنم و این موضوع را از طریق وکیلم به صورت قانونی پیگیری کردم.
او درباره اظهارات عطایی مبنی بر اینکه صفحه اینستاگرام متعلق به او نبوده است، بیان کرد: ما از شخص شکایت نکرده و از آن صفحه اینستاگرام که مطالب توهین آمیز را منتشر کرده بود به پلیس فتا شکایت کرده ایم.
اوجاقی درباره محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان گفت: خواهران منصوریان سال‌ها در ووشو زحمت کشیده اند، اما ورزشکاران دیگر هم در این رشته ورزشی تلاش زیادی کرده اند. با توجه به اینکه ووشو در المپیک حضور ندارد، بازی‌های آسیایی در این رشته ورزشی اهمیت زیادی دارد. من به همراه محسن سیفی، عرفان آهنگریان، قلی پور و خدیجه آزاد پور مدال طلا در آسیا به دست آوردیم. به هر حال آن‌هایی که در بازی‌های آسیایی مدال گرفته اند ادعایی ندارند. متاسفانه خواهران منصوریان اشتباه می‌کنند و باید بدانند که مدیون ووشو هستند و به قوانین احترام بگذارند. من خیلی از این خواهران حمایت کردم، اما این کارشان را نمی‌پسندم.

اظهارات خواهران منصوریان بار حقوقی و اجتماعی دارد

او بیان کرد: خواهران منصوریان را خیلی از افراد می‌شناسند. آن‌ها الگوی جوانان هستند و حرف‌هایی که می‌زنند بار حقوقی و اجتماعی دارد. آن‌ها نباید حرفی بزنند که مشکل ساز شود. به هر حال همه از ووشو به اینجا رسیده ایم و باید انسجام و ثبات این رشته ورزشی را حفظ کنیم و وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم.



اوجاقی درباره برگزاری مراسم روز جهانی ووشو گفت: سی امین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی ووشو به نام روز جهانی این رشته ورزشی نام گذاری شده است و همه کشور‌ها با شرایط خاص خودشان این روز را جشن می‌گیرند. این مراسم باید با حضور جمعیت ۱۰ هزار نفری برگزار شود که دوره قبل در میدان آزادی در حضور ۴ - ۵ هزار نفر برگزار شد.
اوجاقی درباره ناتمام ماندن لیگ ووشو بیان کرد: به هر حال همه رده‌های لیگ ووشو تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته بود که بعد از شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری مسابقات را به ما ندادند و چاره‌ای نداشتیم که جایگاه و رده بندی تیم‌ها را با توجه به امتیازات آن‌ها مشخص کنیم و پایان لیگ را اعلام کنیم.

مطالبات بازیکنان تیم پارس جنوبی هنوز پرداخت نشده است

سرمربی تیم پارس جنوبی جم درباره مبلغ قرارداد ووشوکاران، گفت: مطالبات ورزشکاران به علت مشکلات مالی هنوز پرداخت نشده است، اما تا جایی که اطلاع دارم قرار است مدیران باشگاه پارس جنوبی جم کار‌های اداری را انجام بدهند و حقوق و حق الزحمه ووشوکاران را پرداخت کنند.
او بیان کرد: مبلغ قرارداد به صورت توافقی بین ورزشکار و مدیرباشگاه تعیین می‌شود. حقوق ورزشکاران با توجه به زحمت و عنوان‌های قهرمانی آن‌ها بسیار کم است.
اوجاقی درباره دوپینگ قلی پور، تقوی و مریم هاشمی اظهار کرد: در این باره صدیقی رئیس فدراسیون ووشو توضیحات کامل را داده است. به هر حال عنوان‌های قهرمانی ما در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ با کسر مدال‌های این ۳ ورزشکار تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد و همچنان قهرمان هستیم.

احتمال استفاده ووشوکاران از مکمل آلوده وجود دارد

او درباره اعلام نکردن دوپینگ ووشوکاران از سوی فدراسیون ووشو گفت: به هر حال پنهان کاری در موقعیت‌های خطرناک صورت می‌گیرد و فدراسیون ووشو وظیفه‌ای برای اعلام مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران نداشت و این موضوع باید از طریق آژانس ضد دوپینگ (وادا) یا کمیته ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) که تست‌ها را گرفته بودند رسانه‌ای می‌شد. علاوه بر این لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون برای ورزشکاران دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند تا ووشوکاران با دارو‌های ممنوعه و مواد نیروزا آشنا شوند و حتی بروشور‌های جیبی هم به ورزشکاران داده می‌شود تا از مکمل‌های غذایی مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند. علاوه بر این به ووشوکاران اجازه نمی‌دهیم که از مکمل‌های تقلبی در بازار مصرف کنند.



اوجاقی درباره ادعای قلی پور مبنی بر دستکاری تست دوپینگ او گفت: قلی پور به مسئولان فدراسیون جهانی اعلام کرد که شوهر خواهرش در مثبت شدن تست دوپینگش دست داشته است، اما این ادعا از سوی این نهاد اجرایی رد شد. به هر حال کسی که تست دوپینگش مثبت می‌شود حدود ۹۹ درصد فدراسیون جهانی ادعای او را قبول نمی‌کنند که دوپینگ نکرده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار