درمان افسردگی با مصرف گلابی

یک مشاور طب سنتی گفت: فسفر موجود در گلابی باعث حفظ تعادل عصبی در افراد می‌شود و آرام بخش، ضد غم و افسردگی است.

بهنام یوسفیان با بیان اینکه یکی از فواید مهم گلابی، خاصیت آرام بخش و تب بر بودن آن است، اظهار کرد: گلابی ضد غم، مقوی قلب و معده و هاضمه، رفع کننده خفقان و تشنگی است.
وی ادامه داد: مصرف این میوه سوزش مثانه را درمان می‌کند. ضماد شکوفه گلابی ورم چشم را از بین می‌برد و تخم گلابی ضد کرم است، اما مصرف زیاد آن ایجاد آشفتگی می‌کند.
این متخصص طب سنتی با توضیح اینکه برگ درخت گلابی ضد اسهال است، افزود: برگ خشک درخت گلابی التیام دهنده زخم است.
وی با بیان اینکه نباید این میوه را با شکم خالی خورد، گفت: بعد از مصرف گلابی از خوردن آب سرد پرهیز کنید. گلابی ترش، مقوی معده و کبد است و صفرا را کاهش می‌دهد؛ بهتر است افراد مسن از خوردن گلابی ترش خودداری کنند.
یوسفیان با اشاره به خواص آب گلابی، خاطرنشان کرد: آب گلابی مدر، تصفیه کننده خون، دفع کننده اسیداوریک و تأمین کننده عناصر معدنی مورد نیاز بدن بوده و برای انواع کم خونی‌ها مفید است.
وی با تاکید اینکه کسانی که سل دارند خوردن روزانه آب گلابی را فراموش نکنند، اضافه کرد: آب گلابی برطرف کننده خستگی عمومی بدن و درمان کننده اسهال‌های ساده است، اما مصرف برگ، دانه و آب گلابی باید زیر نظر متخصص طب سنتی استفاده شود.
این مشاور طب سنتی تصریح کرد: پتاسیم موجود در گلابی باعث می‌شود که سموم بدن دفع و فعالیت کلسیم در بدن تنظیم شود. همچنین گلابی برای بیماران نقرسی نیز مفید است.
وی با توضیح اینکه گلابی برای افرادی که مبتلا به روماتیسم، درد مفاصل، میگرن، تیروئید و فشار خون هستند، بسیار مفید است، تاکید کرد: فسفر موجود در گلابی باعث حفظ تعادل عصبی در افراد می‌شود و تقویت کننده عضله قلب است.
یوسفیان گفت: جوشانده برگ گلابی برای درمان و بهبود افرادی که ورم پروستات و سنگ کلیه یا مثانه دارند، مؤثر است. برای التیام زخم‌های مزمن نیز می‌توان از جوشانده پوست گلابی بهره گرفت. گلابی یک ماسک بسیار خوب برای شفاف سازی پوست محسوب می‌شود.‌

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار