المپیاد فیلمسازی زمینه‌ساز پیشرفت نسل نو

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان با اشاره به دستاوردهای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان در ایجاد زمینه برای پیشرفت نسل نوی فیلمسازی، از متولیان جشنواره در اصفهان خواست تا بستر فعالیت فیلمسازان اصفهانی در حوزه تولید را هموار کنند. 

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان با اشاره به دستاوردهای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان در ایجاد زمینه برای پیشرفت نسل نوی فیلمسازی، از متولیان جشنواره در اصفهان خواست تا بستر فعالیت فیلمسازان اصفهانی در حوزه تولید را هموار کنند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان و مدیر اجرایی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در اصفهان گفت: سال گذشته نتایج المپیاد بسیار راضی‌کننده بود.

او گفت: بزرگان سینمای کودک اعم از مرضیه برومند، ایرج طهماسب، ابوالفضل جلیلی و وحید نیکخواه آزاد به همراه سایر دست‌اندرکاران حرفه‌ای‌ سینمای کودک و نوجوان در این بخش از جشنواره حاضر شدند و هرکدام از این اساتید در ساختمان سوره متعلق به حوزه هنری در خیابان آمادگاه کارگاه‌های آموزشی‌ را برگزار کردند که خروجی آن‌ تعدادی فیلم، ایده و فیلم‌نامه‌هایی بود که امید می‌رود تعدادی از آنها را در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ببینیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: به نظرم این امکان وجود دارد که نسل نوی سینماگر توسط المپیاد فیلمسازی نوجوانان و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شناسانده شوند و اگر این راه ادامه پیدا کند، مطمئنم که می‌توان شاهد تأثیرات مثبت و گسترده‌ای در این حوزه و البته حوزه تولید فیلم در استان اصفهان بود.

او در مورد تأثیر جشنواره بر روند عملکرد سینماگران بومی استان اصفهان گفت: زنده‌یاد «زاون قوکاسیان» روی سن اختتامیه جشنواره بیست و هفتم، جمله‌ای گفت که برکات زیادی برای فیلمسازان اصفهانی داشت. زاون در آن شب آرزو کرد که فیلم‌سازان اصفهانی، در اصفهان برای اصفهان فیلم بسازند. همین جمله باعث شد تا من در دوره بعد با عزم راسخ از مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان تقاضا کنم تا زمینه تحقق خواسته زاون محقق شود. در آن زمان با آقای قوکاسیان، یک شورای 5 نفره فیلم‌نامه‌نویسی تشکیل شد و از سوی این شورا، یک فراخوان عمومی ارائه شد.


سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان با بیان اینکه در پی این فراخوان در سال اول 11 فیلم تولید شد، بیان کرد: با اتفاق مثبتی که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان رخ داد افتاد، شهردار اصفهان در اختتامیه جشنواره اعلام کرد که من حمایتم را از تولید فیلم‌های کارگردانان اصفهانی پنج برابر می‌کنم و قول حمایت از تولید 50 فیلم را داد که انصافا این اتفاق افتاد و در زمان شهردار وقت (سیدمرتضی سقائیان نژاد) 50 فیلم دیگر تولید شد.

طباطبایی ادامه داد: در این راستا قرار بود سال بعد علیرغم تولید فیلم کوتاه، به تولید فیلم بلند نیز برسیم که با جابجایی‌هایی که صورت گرفت و جشنواره از اصفهان به همدان رفت و مجددا سال بعد از آن، به اصفهان برگشت، ما مجبور شدیم که تعداد تولیدات‌مان را کمتر کنیم و در بازگشت مجدد جشنواره، (جشنواره سی‌ام) توانستیم 40 فیلم کوتاه دیگر تولید کنیم و طی سه دوره حدود صد فیلم در این زمینه تولید شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران استان اصفهان با بیان اینکه با حمایت‌های صورت گرفته در آن سه دوره اکنون شاهد نسل جدیدی از فیلم‌سازان خوب در اصفهان هستیم، گفت: متأسفانه از وقتی‌که حمایت‌ها قطع‌شد، ما دیگر نتوانستیم فیلم‌سازان جدیدی را معرفی کنیم و هنوز همان افرادی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حداقل برای دو دوره توانستند فیلم بسازند، سرمایه‌های اصفهان هستند که خیلی از آن‌ها تصمیم بر ترک اصفهان دارند و از این شهر رفته‌اند. پیشنهاد من به‌خصوص به مدیر محترم اجرایی جشنواره در اصفهان که بسیار به سینما اهمیت می‌دهد، این است که تا دیر نشده کاری کنند تا سینمای اصفهان باردیگر به سمت تولید برگردد؛ هرچند باید گفت که در دوره‌های اخیر اتفاقات دیگری رخ‌ داده است که آن‌ها نیز به‌خودی‌خود ستودنی است.

طباطبایی در پایان گفت: برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تمام نقدهایی که همراه دارد، در ارتقای سینمای کودک و نوجوان و نیز ارتقای فیلمسازی در اصفهان بسیار مؤثر است و امیدوارم بتوانیم از این جشنواره در اصفهان نگهدار یکنیم و آن را به دست آیندگان بسپاریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار