آخرین جزئیات از بسته ویژه تردد افراد دارای معلولیت/ تخصیص سهمیه طرح ترافیک برای معلولانی که پلاک ویژه ندارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت بسته ویژه تردد افراد دارای معلولیت توضیحاتی داد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، اظهار کرد: در ارتباط با ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور بر دو موضوع تأکید داشتیم. یکی از تأکیدهای ما مربوط به حوزه اطلاع رسانی و رسانه بود، لذا جلسات مفصلی را در این خصوص برگزار کردیم.
وی افزود: یکی دیگر از تأکیدهای ما در ارتباط با شهرداری‌ها بود، در این خصوص نیز جلساتی را با شهرداری تهران برگزار و درخواست کردیم در ارتباط با مناسب سازی اقداماتی را انجام دهند و قرار شد در جلسات بعدی گزارشی از عملکرد شهرداری تهران مبنی بر اجرای مناسب سازی ارائه شود.
قبادی دانا با بیان اینکه اگر بتوانیم جلساتی در وزارت مسکن و راه و شهرسازی داشته باشیم، می‌تواند موثر باشد، بیان کرد: معاونت امور توانبخشی بهزیستی، در ارتباط با بحث تردد افراد دارای معلولیت نیز بسته‌ای را آماده سازی می‌کند، تا رفت و آمد آن‌ها تسهیل شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: صدور کارت بلیت رایگان، ایجاد امکاناتی برای استفاده آسان‌تر افراد دارای معلولیت از تاکسی‌های اینترنتی، دریافت طرح ترافیک برای افراد دارای معلولیتی که پلاک ویژه معلولان ندارند و... از جمله خدماتی هستند که در این بسته پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه قرار نیست سهمیه طرح ترافیک از پلاک ویژه افراد دارای معلولیت حذف شود، افزود: قرار است برای افراد دارای معلولیتی که پلاک ویژه معلولان ندارند، سهمیه طرح ترافیک دریافت شود، چراکه پلاک ویژه برای معلولان جسمی و حرکتی صادر می‌شود و زمانی که یک نابینا پلاک ویژه ندارد باید بتواند به راحتی در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشد. به همین منظور اجرای بسته ویژه تردد معلولان، به همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار