نحوه دریافت کمک هزینه گروه‌های تئاتر مشخص شد/تولید نمایش در شرایط فعلی هدف اصلی ماست

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: طرح مصوبه برای تخصیص کمک هزینه برای پرداخت ۵۰ درصد ظرفیت خالی سالن‌های نمایش در دوران شیوع بیماری کرونا از هم اکنون آغاز شده و گروه‌ها می‌توانند با ارائه درخواست برای دریافت آن اقدام نمایند.  

محسن حسن‌زاده، پیرامون نحوه تخصیص کمک هزینه به گروه‌های تئاتری گفت: طرح مصوبه برای تخصیص کمک هزینه برای پرداخت ۵۰ درصد ظرفیت خالی سالن‌های نمایش در دوران شیوع بیماری کرونا از هم اکنون آغاز شده و گروه‌ها می‌توانند با ارائه درخواست برای دریافت آن اقدام نمایند.
وی در همین راستا ادامه داد: گروه‌هایی که از امروز وارد مرحله تولید و تمرین تئاتر می‌شوند می‌توانند از این کمک هزینه به مدت سه ماه برخوردار شوند، نحوه تخصیص کمک هزینه به این صورت است که ما فعالیت گروه را رصد می‌کنیم و براساس میزان فروش و شرایط گروه کمک هزینه را پرداخت می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی افزود: کمک هزینه تازه مرکز هنرهای نمایشی منافاتی با دیگر کمک هزینه هایی که پیشتر مصوبه آن اعلام شده ندارد و به نوعی یک کمک تازه به گروه های تئاتری است.
وی با اشاره به تسویه گروه هایی که پیش از این درخواست کمک هزینه داده بوده اند اذعان کرد: پیشتر طرحی مبنی بر کمک هزینه به گروه هایی که در اسفند ماه سال گذشته اجرایشان متوقف شده و یا گروه هایی که در سه ماه اول سال اجرا داشته اند مصوب شد، تمامی گروه هایی که درخواست داده بودند و درخواستشان توسط شورا به ثبت و تایید رسیده بود کمک هزینه خود را دریافت کرده اند.
حسن زاده در همین رابطه تاکید کرد: آثاری که تاکنون اجرایشان در سال جاری به پایان رسیده اگر به شورای نظارت درخواست داده باشند براساس ظرفیت سالن و شرایط تولید اثر کمک هزینه خود را دریافت کرده اند، گروه هایی هم که تاکنون اقدام نکرده اند باید سریعتر برای دریافت این کمک هزینه درخواست خود را اعلام نمایند.
وی طرح جدید مرکز هنرهای نمایشی در خصوص تخصیص کمک هزینه به گروه های اجرایی را اینگونه تشریح کرد: نگاه اصلی مرکز هنرهای نمایشی برای تخصیص این کمک هزینه کم به تولید تئاتر در شرایط فعلی است، یعنی ما می خواهیم گروه های تئاتری را برای فعالیت همراهی کنیم تا بتوانند در شرایط فعلی بیماری کرونا با اطمینان خاطر بیشتری به تولید اثر بپردازند.
وی درباره تخصیص سالنهای دولتی برای اجرای آثار نمایشی اضافه کرد: جریان تخصیص سالن به گروه های نمایشی تماما بر عهده مدیریت آن سالن دولتی و یا خصوصی است، در این بخش مرکز هنرهای نمایشی همه چیز را تفاهم بین گروه و ریاست آن سالن واگذار کرده است. هرچند تنها سالنهای دولتی زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی هستند اما این مرکز از آثاری که در تماشاخانه های خصوصی هم روی صحنه می روند حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار