کاهش ۴۰ درصدی ورودی بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها/ کودکان زیر ۵ سال ماسک نزنند

مردانی گفت: در حال حاضر ورودی بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر هم کم شده است.

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره ابتلای کودکان به کرونا در برنامه برنامه چاپ اول، گفت: کودکان زیر ۵ سال استثنا هستند و توصیه نمی‌کنیم ماسک برای آن‌‌ها زده شود؛ زیرا ممکن است بند ماسک برای کودک خطر ساز شده و منجر به خفگی او شود.
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: به تازگی سازمان بهداشت جهانی نسبت به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تاکید زیادی کرده است که حتما از ماسک استفاده کنند؛ زیرا عده زیادی از جوانان ما به دلیل اینکه مراکز مختلف باز شده اند در اجتماعات حضور دارند و خیلی از آن‌ها ممکن است به کرونا مبتلا باشند، ولی علامتی نداشته باشند که به اندازه بیمار علامت دار می‌توانند بیماری را منتقل کنند.
مردانی در ادامه بیان کرد: کودکان ۵ تا ۱۲ سال حتما ماسک بزنند؛ زیرا باعث قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس می‌شود. بهترین کار برای کودکان زیر ۵ سال این است که آن‌ها را در معرض تماس دیگران قرار ندهیم.
مردانی در ادامه درباره کاهش آمار کرونا در کشور، گفت: کم شدن آمار کرونا به معنی رد شدن از شرایط اضطرار نیست و دفعه قبل که آمار کرونا کم شد گول خوردیم، باید هوشیارانه عمل کنیم. ورودی بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر هم کم شده است، ولی نباید فکر کنیم که کرونا کم شده و می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار