آغاز سال تحصیلی به معنای بازگشایی مدارس نیست

معاون آموزش ابتدایی گفت: آغاز سال تحصیلی در ۱۵ شهریور به معنای باز شدن مدارس در کل کشور نیست.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در برنامه تکیه خانه شبکه دو که صبح امروز روی آنتن رفت با بیان اینکه بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه به معنای باز کردن مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان سر کلاس نیست، گفت: برای ما موضوع مهم تداوم جریان آموزشی و پرورشی است و اینکه بچه‌ها سال تحصیلی را بدون هیچ مشکلی آغاز کنند.
وی بار دیگر با تشریح وضعیت آغاز سال تحصیلی در مناطق با توجه به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز گفت: در مناطق سفید، جایی که جمعیت دانش‌آموزی کم است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های درس به صورت حضوری است؛ در مناطق زرد، آموزش به صورت ترکیبی است یعنی هم در بستر مجازی و هم دانش‌آموزان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و در وضعیت قرمز نیز فقط در بستر مجازی و آموزش‌های تلویزیونی است. آموزش‌های تلویزیونی اتفاق خوبی است و خوشبختانه با توافق صدا و سیما، از ۱۵ شهریور مجدداً برنامه تلویزیونی را خواهیم داشت.
وی درباره حضور دانش آموزان در مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: برای رعایت پروتکل ها همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم و همه پروتکل‌های پیش‌بینی شده و توسط آنها انجام می‌شود. برای امسال هم اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را داریم که نوبت‌دهی از طریق پیامک انجام شد و تمهیداتی برای حضور در پایگاه‌های سنجش و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اندیشیده شد و به خوبی در جریان است.
معاون آموزش ابتدایی گفت: مذاکرات با سازمان اداری و استخدامی انجام شده است و مجوز برای جذب معلم گرفتیم اما نیاز ما بیشتر از مجوزهاست و ان‌شاءالله با محاسبه تراکم دانش‌آموزان، نیاز واقعی مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم در راستای عدالت آموزشی قدم بر داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار