رشد صنعت دکوراسیون داخلی با صادرات
0 -

در نشست خبری راهکارهای بازاریابی و برندینگ صنعت دکوراسیون داخلی مطرح شد

رشد صنعت دکوراسیون داخلی با صادرات

رشد صنعت دکوراسیون داخلی با صادرات
23 تیر 1398, 18:31 / کد خبر:73524
نشست خبری راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی با حضور فعالان این بخش و خبرنگاران برگزار شد.

محمد منزه: رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان در این نشست با بیان اینکه مشکلات در صنعت چوب فراوان است، گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات در همه صنایع و به‌خصوص در صنعت مصنوعات چوبی این است که قوانین مصوب شده دولت در کشور به‌خوبی اجرا نمی‌شود و افزایش روزافزون قوانین باعث شده تا روند تولید برای فعالان بخش خصوصی مشکل شود.

محمد شادمند افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه قوانین نظام صنفی، اصناف را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است، رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی مشکلات، گامی در جهت رفع آن‌ها بردارند تا چرخش مالی و اقتصادی خوبی صورت گیرد.

او بیان کرد: وجود برندهای مطرح در استان ازیک‌طرف و از طرف دیگر سهم قابل‌توجه صادرات مصنوعات چوبی از استان سبب شده تا استان اصفهان نقش تأثیرگذاری در صنعت چوب کشور داشته باشد و بتواند نیاز دیگر شهرها را بر طرف کند.

رئیس اتحادیه مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان گفت: امیدواریم دولت با ارائه راهکارهای مناسب زمینه رشد این صنعت را فراهم کرده تا تولیدکنندگان با ورود تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن بتوانند کالاهای بروز مورد مصرفی مردم را در کشور تولید کنند.

در ادامه، رئیس اتحادیه فرش ماشینی، دکوراسیون داخلی و تزئینات اصفهان اذعان کرد: نمایشگاه فرصتی برای عرضه محصولات جدید و نوآورانه مراکز تولیدی است اما برخی اجناس خود را برای فروش به نمایشگاه می‌آورند.

جواد قوه عود افزود: بالا بودن هزینه‌های جانبی حضور شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها یکی از عواملی است که فعالین این بخش محصولات خود را برای فروش در نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنند. متأسفانه در حال حاضر نوآوری چندانی توسط شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های مختلف مشاهده نمی‌شود زیرا هدف مهم آن‌ها فروش محصولات است. افرادی که برای بازدید از نمایشگاه مراجعه می‌کنند انتظار دیدن اجناس جدید و نوآورانه را دارند و این در حالی است که نمایشگاه‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

او ادامه داد: باید از کارخانه‌های مختلف برای حضور در نمایشگاه‌ها دعوت شود تا آن‌ها بتوانند به‌خوبی طرح‌ها و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هم با تأکید بر نقش نمایشگاه‌ها در صادرات محصولات غیرنفتی، اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده وقتی تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده در کشور دو برابر شود، نقش صادرات محصولات غیرنفتی به ۱۴ درصد یعنی دو برابر زمان فعلی افزایش پیدا می‌کند.

محمدمهدی دوایی افزود: در زمان کنونی که هدف دولت صادرات محصولات غیرنفتی است، برگزاری نمایشگاه می‌تواند در تحقق این هدف اثرگذار باشد.

او با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت دلار بهترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه هرچه بیشتر به صادرات است، گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برای رسیدن به این هدف تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده است.

او خاطرنشان کرد: در سال جاری پس از گذشت ۲۵ سال از تأسیس نمایشگاه اصفهان، نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان در بغداد با حضور ۴۵ تولیدکننده بزرگ برگزار شد.

دوایی ادامه داد: تا پایان سال جاری سه نمایشگاه دیگر ازجمله نخستین نمایشگاه صنعت توریسم سلامت ایران آذرماه امسال در لبنان، نمایشگاه سنگ در چین آبان ماه امسال و نمایشگاه دکوراسیون داخلی بهمن‌ماه سال جاری در شهر مسقط عمان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته‌ای مثل آلمان که درآمد سالانه زیادی دارند ۴۰ درصد از بودجه سالانه شرکت‌ها صرف برگزاری نمایشگاه‌ها می‌شود، گفت: در آلمان حتی شرکت‌های کوچک‌تر برای حضور در نمایشگاه‌ها هزینه‌های بیشتری اختصاص می‌دهند، در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی ارزآوری هرچه بیشتر مهم‌ترین هدف شرکت نمایشگاه‌های اصفهان است.

بیژن سحرناز، عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نیز گفت: تکنولوژی و فناوری دو عاملی است که می‌تواند فرصت صادرات صنعت دکوراسیون داخلی را بسیار افزایش دهد. برای برخورداری از صنایع پویا تولیدکنندگان باید به صادرات نگاه ویژه‌ای کنند. کیفیت در صادرات محصولات بسیار اثرگذار است به همین جهت تولیدکنندگان تمام سعی خود را برای تولید اجناس باکیفیت در صنعت دکوراسیون داخلی گذاشته‌اند.

مدیر تولید کارخانه پارس فریم نیز در این نشست با بیان اینکه صنعت پلیمر پتانسیل خوبی برای اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده در کشور دارد، اظهار کرد: زمانی تولید ارزش‌افزوده در صنعت پلیمر اتفاق می‌افتد که این صنعت بتواند در خود یک فضای رقابتی همانند صنعت دکوراسیون داخلی ایجاد کند.

مهدی هوایی گفت: محصولات PVC قابلیت فراوری مجدد را دارند و این موضوع باعث شده تا این محصولات با محیط زیست سازگار بوده و از این حیث تولید محصولات به‌صورت PVC به‌عنوان صنعتی سبز به شمار می‌رود. تولید این‌گونه محصولات در کارخانه پارس فریم از مدت‌ها قبل شروع شده و افتخار می‌کنیم که محصولاتی را که با محیط زیست سازگار است تولید می‌کنیم.

مدیرعامل کارخانه PVC پارس فریم ادامه داد: هر فرد می‌تواند در تولید موفق باشد اما به شرطی که بستر آن فراهم باشد، مجموعه پارس فریم با ایجاد بستر مناسب و پس از کسب ۱۰ سال تجربه لازم موفق به تولید محصولات همانند مشابه خارجی در سطح کیفیت معقول شده است.

او تصریح کرد: صنعت دکوراسیون داخلی با توجه به این‌که وابسته به صنعت مد است به طور مداوم در حال پیشرفت و رشد است و به‌تبع آن نیز شغل جدید اضافه می‌شود. از زمان ورود این مجموعه به صنعت دکوراسیون داخلی تاکنون زمینه اشتغال نیروهای جدید به‌منظور بهره‌وری بیشتر و تولید محصولات باکیفیت فراهم شده است.

هوایی ادامه داد: در حال حاضر تمام اجناس این شرکت به کشورهای گرجستان، قطر، عمان، عراق و پاکستان صادر می‌شود و تمامی این خریداران کیفیت محصولات این مجموعه را در حد محصولات مشابه خارجی می‌دانند.

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

عکس خوانده نمی شود
روزنامه اصفهان امروز پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸، شماره ؛ 31 مرداد 1398
روزنامه اصفهان امروز پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
  • آخرین ها
  • پربحث ترین
  • پرمخاطب ترین