مسئولان حضور در جلسات اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت حضور مدیران در جلسه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: مسئولان ستاد اقتصاد مقاومتی را با کارهای عادی روزمره یکسان تلقی نکنند و توجه ویژه‌ای به مصوبات این ستاد داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی در سی و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اصفهان در سالن جلسات استانداری با گله‌مندی از حضور نداشتن تعدادی از مدیران کل استان در جلسه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی بالاترین ستاد تصمیم‌گیری مرتبط با مسائل نظام، اقتصاد مقاومتی است، اقتضا می‌کند مدیران در جلسه‌های این ستاد حضور داشته باشد.

او تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی جواب استعلام متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را ۱۵ روزه ندهند، این مسئله به‌مثابه موافقت آن دستگاه با درخواست ارائه شده است و متقاضی بر اساس آن می‌تواند برنامه خود را اجرایی کند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: تعداد جلسه‌ها و نشست‌ها برای بنده هیچ اهمیتی ندارد بلکه خروجی و نتیجه جلسات و تصمیم‌گیری برای مسائل و مشکلات استان دارای اهمیت است.

رضایی تصریح کرد: باید کارگروه‌های این ستاد را بیش‌ازپیش فعال شود و در هر جلسه یکی از مسائل و مشکلات مردم و واحدهای تولیدی را احصا و برطرف کنیم.

او بیان کرد: باید دستور کار واقعی و چشم‌انداز و هدف برای جلسه‌ها مشخص شود و اهداف، سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها از طریق سایت و نامه برای مدیران اعلام شود.

رضایی تصریح کرد: به‌طورقطع نمی‌توانیم همه مسائل و مشکلات استان را به‌تنهایی و در این استان حل‌وفصل کنیم اما بسیاری از مسائل را می‌توان در این‌گونه جلسه‌ها برطرف کرد.

او با بیان اینکه باید در زمینه اقتصاد مقاومتی فعال‌تر شویم ادامه داد: کشور ما امروز با تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری و تهدیدهای جدی اقتصادی مواجه است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا کوچک‌ترین خللی در روحیه و عزم و اراده مردم ایران به وجود نیاورده است اما فشار این تحریم‌های ضد انسانی بر معیشت مردم تأثیر گذاشته است.

او اضافه کرد: افزایش قدرت تحمل و اراده مردم به‌خودی‌خود خیلی از مسائل و مشکلات را برطرف خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: تصمیم‌گیری از مرکز کشور برای استان اصفهان موجب شده که بسیاری از ظرفیت‌های این استان نادیده گرفته شود.

نعمت‌الله اکبری افزود: باید از ظرفیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بهره لازم را ببریم.

او تصریح کرد: ارائه پروژه‌ها و طرح‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی با پسوند اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین مشکلات سال‌های گذشته در زمینه اقتصاد مقاومتی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اضافه کرد: برای سال جاری بر روی ۳۱ طرح اقتصاد مقاومتی در استان متمرکز هستیم که اجرای هرکدام از آنها در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سی و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار اصفهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسه‌های استانداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه مصوبه‌های جلسه‌های قبل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد و اولویت‌های استان اصفهان در سال جاری موردبررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار