بورس پس از ریزش 11 روزه، سبز رنگ شد!

بازار سهام پس از افت 11 روزه امروز سبز پوش شد و شاخص کل بورس با رشد 41 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 650 هزار واحد قرار گرفت، البته هنوز سخن گفتن از آغاز روند صعودی بازار پُرنوسان بورس زود است و باید منتظر عملکرد روزهای آینده ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بازار سهام در پایان معاملات امروز (4 شهریور ماه) بالاخره پس از افت 11 روزه و با حمایت حقوقی‌ها رنگ سبز را به خود دید و روند صعودی را آغاز کرد؛ البته قرار است حمایت حقوقی‌ها تا 9 روز آینده ادامه داشته باشد اما هنوز سخن گفتن از آغاز روند مثبت بازار پرنوسان بورس به نظر زود است و باید منتظر ماند که وضعیت آن را در روزهای آینده به سمتی حرکت خواهد کرد.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشد 41 هزار و 713 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 650 هزار واحد و 295 واحد ایستاد؛ اما شاخص کل با معیار هم‌وزن قرمزپوش ماند و با افت 222 واحدی به عدد 455 هزار و 979 واحد رسید.
معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 9 میلیارد و 492 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 755 هزار نوبت و به ارزش 14 هزار و 550 میلیارد تومان دادوستد کردند.
ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه (بورس و فرابورس) با تغییر مالکیت 13 میلیارد و 737 میلیون سهم و اوراق مالی به بیش از 23 هزار و 378 میلیارد تومان رسید.
ارزش معاملات خرد امروز بازار سهام بیش از 20 هزار و 262 میلیارد تومان ثبت شد. در روز جاری شاهد خروج 226 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها بودیم.

امروز اکثر خریدها بر عهده حقیقی بود. با این حال تراز حقیقی به اندازه حدود 236 میلیارد تومان منفی بود و حقوقی‌ها با مثبت شدن بازار خرید خاصی انجام نداد. البته ارزش خریدهای حقوقی به نزدیک 9 هزار میلیارد تومان رسیده بود.



بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران،سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایشگاه تهران، پالایشگاه اصفهان و گروه سرمایه گذاری امید ثبت شد.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده‌های امروز بورس تهران بودند.



شاخص کل فرابورس ایران هم امروز سبزپوش بود و با رشد 290 واحدی به 17 هزار و 511 واحد رسید. ارزش معامله گران روز جاری فرابورس به 8 هزار و 828 میلیارد تومان رسید که حاصل جابه‌جایی 3 میلیارد و 245 میلیون سهم و اوراق مالی در 912 هزار معامله بود.
سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روز رشد شاخص فرابورس گذاشتند.
نمادهای بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین های اداری ایران و صنایع فولاد آلیاژی یزد پربیننده‌های امروز فرابورس بودند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار