خروج زود هنگام ذوب‌آهن از بازار

پرونده نقل‌وانتقال تیم فوتبال ذوب‌آهن با جذب دو بازیکن نیجریه‌ای بسته شد تا سبزپوشان اصفهانی برای حضور در لیگ برتر و مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: در چند فصل اخیر باشگاه ذوب‌آهن باسیاست خاصی وارد بازار نقل‌وانتقال شده و به همین شیوه هم پایبند مانده است.شیوه‌ای بسیار محافظه‌کارانه که تکیه‌گاه اصلی آن حفظ بازیکنان فصل پیش است. ذوبی‌ها در پیش فصل لیگ نوزدهم هم با همین سیاست پیش رفتند و ظاهرا تیمشان را بسته‌اند. تیمی که سه بازیکن شاخص خود را ازدست‌داده و البته جایگزینی هم‌سطح با بازیکنان جداشده پیدا نکرده است.رشید مظهری نخستین ستاره‌ای بود که ذوبی‌ها در همان ابتدای آغاز فصل نقل‌وانتقال از دست دادند. مظاهری که سال گذشته همراه با تیم ملی در جام‌جهانی هم حضور پیداکرده بود و یکی از سه دروازه‌بان برتر ایران به‌حساب می‌آمد سرانجام پس از شش فصل بازی برای نماینده اصفهان تصمیم به جدایی گرفت و راهی تبریز شد تا در لیگ نوزدهم برای تراکتور بازی کند. این در حالی بود که پیش‌تر از باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مقصد بعدی مظاهری نام‌برده می‌شد. به‌هرحال با جدایی دروازه‌بان ملی‌پوش ذوب‌آهن این تیم نخستین ضربه جدی را دریافت کرد چراکه پیدا کردن جانشینی برای مظاهری کاری بسیار دشوار و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد.بر این اساس ذوبی‌ها ترجیح دادند پیراهن شماره یک تیمشان را به محمدباقر صادقی داده و گلر دومی باقیمت مناسب از بازار جذب کنند که به یوسف بهزادی دروازه‌بان پدیده در لیگ فصل گذشته رسیدند.بدین ترتیب دروازه‌بان اصلی ذوب‌آهن در لیگ نوزدهم و لیگ قهرمانان آسیا محمدباقر صادقی خواهد بود که بازیکن بی‌تجربه‌ای هم نیست اما ازنظر کیفیت فنی فاصله معناداری با رشید مظاهری دارد.حال باید چشم‌انتظار شروع لیگ نوزدهم و همچنین بازی سرنوشت‌ساز ذوب‌آهن مقابل الاتحاد عربستان ماند تا مشخص شود ریسک بزرگ آن‌ها در درون دروازه چگونه از آب درخواهد آمد؟

حسینی بدون جانشین ماند

اما دومین ستاره‌ای که پس از رشید مظاهری راه خروج از باشگاه را در پیش گرفت کسب نبود جز محمدرضا حسینی. بازیکنی که چهارفصل با پیراهن ذوب‌آهن خوش درشید و با بازی‌های به‌یادماندنی و البته گل‌های حساسی که به ثمر رساند محبوب هواداران تیم اصفهانی شده بود. حسینی که به‌عنوان وینگر سمت راست به میدان می‌رفت با تکیه با توانایی‌های تکنیکی خود یک ستاره بی‌بدیل در ذوب‌آهن به شمار می‌رفت و همین ویژگی‌ها موجب شده بود تا تیم‌های بزرگ داخلی برای صید این ستاره ذوب‌آهن دست‌به‌کار شوند.از سوی دیگر ذوبی‌ها هم برای حفظ این بازیکن تاثیر گذار کار خاصی انجام ندادند تا مشخص شود راه حسینی از ذوب‌آهن جدا خواهد بود.سرانجام هم این امیر قلعه‌نویی بود که توانست حسینی را از چنگ دیگر تیم‌های همچون استقلال،پرسپولیس و تراکتورسازی بیرون آورده و پیراهن طلایی سپاهان را بر تن شاگرد سابق خودش کند.با جدایی حسینی ذوبی‌ها تاکنون چندان تلاشی برای جایگزینی این بازیکن انجام نداده‌اند و به نظر می‌رسد از میان بازیکنان فصل پیش یکی نفر باید جای خالی حسینی را در سمت راست پر کند. کاری که ماموریتی بسیار دشوار خواهد بود چراکه جایگزینی حسینی باید توانایی بازی بروی خط طولی زمین و همچنین عبور از قلب دفاعی حریفان را داشته باشد. همچنین از ارسال‌های مناسبی برخوردار بوده و درمجموع بازیکن همه حریفی محسوب شود؛ ویژگی‌هایی که کمتر بازیکنان داخلی از آن سود می‌برند.

جذب دو بازیکن نیجریه‌ای و تمام

سرپرست تیم فوتبال ذوب‌آهن دو روز پیش خبر از جذب دو بازیکن نیجریه‌ای توسط این باشگاه داد و عنوان کرد با جذب این دو بازیکن پرونده نقل‌وانتقال باشگاه اصفهانی بسته‌شده است. مجید حاج رسولیها گفت:« دو بازیکن نیجریه‌ای جذب کرده‌ایم و کار آن‌ها با ذوب‌آهن تمام‌شده است.با جذب این دو بازیکن لیست ذوب‌آهن کامل شده است و فکر نمی‌کنم منصوریان به بازیکن دیگری نیاز داشته باشد.» در این میان حاج رسولیها به این موضوع اشاره نکرده است که بازیکنان جذب‌شده توانایی بازی در کدام پست‌ها را دارند و سابقه فوتبالی آن‌ها چیست؟ اما بر اساس گمانه‌زنی و اظهارنظرهای پیشین علیرضا منصوریان می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا این دو بازیکن یکی مهاجم بوده و دیگر تخصص بازی در دفاع را دارد.با جدایی کریستیم اوساگوآنا مهاجم فصل پیش ذوب‌آهن که زوج مکمل ارسلان مطهری در خط حمله را تشکیل می‌داد ، ذوبی‌ها به دنبال جایگزینی برای این بازیکن بودند و ظاهرا هم‌وطن اوساگوآنا قرار است جای خالی او را در فصل جدید پر کند.مهاجم پیشین ذوب‌آهن بازیکن تنومندی بود که فشار لازم را به خط دفاعی حریفان وارد می‌کرد تا فضای لازم برای ارسلان مطهری ایجاد شود.بر این اساس به نر می‌رسد خرید جدید منصوریان هم از ویژگی‌هایی مشابه با اوساگوآنا برخوردار باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار