سپاهان تشنه چند صید دیگر

سپاهان تاکنون در فصل نقل‌وانتقالات هفت بازیکن به خدمت گرفته و 10 بازیکن را ازدست‌داده است. نگاهی به خروجی‌ها سپاهان نسبت به ورودی‌های این تیم نشان می‌دهد زردپوشان اصفهان هم‌وزن با آنچه ازدست‌داده‌اند نتوانسته‌اند بازیکنان جایگزین جذب کنند.

البته سپاهانی‌ها هنوز فرصت کافی برای تکامل تیمشان رادارند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده با جذب چند بازیکن نسبت به ترمیم نقاط ضعف تیمشان اقدام کنند. از سوی دیگر هواداران سپاهان از مدیریت باشگاه به دلیل ناتوانی در جذب ستاره‌های فوتبال ایران گله‌مند شده‌اند. وحید امیری ازجمله ستاره‌هایی که مدنظر باشگاه قرار داشت و سپاهانی‌ها برای جذب او حسابی برنامه‌ریزی کرده بود. سپاهانی‌ها حتی به باشگاه ترابوزون اسپور ترکیه هم نامه زدند تا با آگاهی از قیمت فروش امیری نسبت به جذب این بازیکن اقدام کنند. مسعود تابش مدیرعامل باشگاه هم در اظهارنظری گفته بود باشگاه همه شرایط امیری را برای حضور در سپاهان پذیرفته اما امیری سرانجام به پرسپولیس پیوسته است. بازیکنانی دیگری همچون محمدحسین کنعانی زادگان، کاوه رضایی، پژمان منتظری و ... هم در لیست خرید امیر قلعه‌نویی قرار داشتند که حضور آن‌ها در سپاهان منتفی شده است.

حفظ اسکلت تیمی لیگ هجدهم

سپاهانی‌ها سعی کرده‌اند اسکلت اصلی فصل گذشته تیمشان را حفظ کنند. آن‌ها در آخرین رسمی فصل گذشته با ترکیب پیام نیازمند، سیاووش یزدانی، عزت پور قاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده، علی قربانی وکی‌ روش استنلی مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی به میدان رفتند. آن بازی هشتم خردادماه در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و آخرین دیدار سپاهان در فصل گذشته محسوب می‌شد. نگاهی به ترکیب 11 نفره سپاهان در مقابل پرسپولیس نشان می‌دهد از آن جمع تنها مهرداد محمدی و سیاووش یزدانی از جمع زردپوشان اصفهانی جداشده‌اند و 9 بازیکن دیگر قراردادشان را تمدید کرده‌اند. مهرداد محمدی و سیاووش یزدانی دو بازیکنی به شمار می‌روند که راهی تیم‌های دیگری شده‌اند و امیر قلعه‌نویی با جذب محمدرضا حسینی به دنبال پر کردن جای خالی محمدی بوده است. حسینی که از ویژگی‌هایی همچون محمدی برخوردار است فصل پیش در ترکیب ذوب‌آهن به میدان می‌آمد و به نظر می‌رسد سمت چپ تیم زردپوش اصفهانی را به نقطه قوت سپاهان تبدیل کند. در مورد جایگزینی سیاووش یزدانی هم هنوز مشخص نیست قلعه‌نویی می‌خواهد از جرج ولسیانی هافبک گرجستانی فصل پیش نساجی به‌عنوان جایگزین یزدانی بهره ببرد و یا با جذب یک مدافع میانی قدرتمند از ولسیانی در نقش هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد. با تمام این تفاسیر و با توجه به اینکه طلایی پوشان در فصل پیش رو، باید در سه جام رقابت کنند، می‌توان دو خرید را برای کامل شدن تیم متصور بود. جذب یک مدافع میانی اگرچه مهدی رحیمی و مهدی زاده هم توانایی بازی در پست دفاع وسط رادارند، می‌تواند در صورت مصدومیت احتمالی پورقاز یا ولسیانی، خیال امیر قلعه‌نویی را راحت کند. مدافعی که بتواند با پور قاز زوج مناسبی را تشکیل داده و جای خالی خالد شفیعی جداشده را پر کند. همچنین به نظر می‌رسد خرید یک وینگر چپ هم از دیگر برنامه‌های سپاهانی‌ها در روزهای آینده خواهد بود. در حال حاضر علی قربانی و سجاد شهباززاده گزینه‌های اصلی حاضر در پست وینگر چپ به شمار می‌روند. بازیکنانی که اگرچه قدرت تمام‌کنندگی خوبی دارند و روبه‌جلو بازی می‌کنند ولی ویژگی‌های بازی در آن پست را ندارند. پس‌خرید یک وینگر که ویژگی‌هایی نظیر محمدرضا حسینی داشته باشد، می‌تواند شرایط را برای طلایی پوشان ایده آل کند. گفته می‌شود، آخرین سهمیه خارجی تیم فوتبال سپاهان به خرید در این پست اختصاص داده خواهد شد و چندهفته‌ای می‌شود که یک بازیکن آسیایی، توسط کادر فنی سپاهان در حال بررسی است.

امیر قلعه‌نویی به دنبال ترمیم نقاط ضعف

امیر قلعه‌نویی که در لیگ هجدهم سکان هدایت کشتی طوفان‌زده تیم اصفهانی را بر عهده گرفت پس از یک‌فصل آزمون‌وخطا، می‌خواهد تیم آماده‌تری را نسبت به فصل قبل راهی لیگ نوزدهم کند. او که دو جام قهرمانی لیگ برتر و حذفی را در لیگ هجدهم از دست داد به دنبال کسب هر دو جام در لیگ فصل آینده است. بدون تردید مهم‌ترین ویژگی برای رسیدن به این مهم برای سرمربی سپاهان ابزار لازم است. ابزار مربیان هم چیزی جز بازیکن باکیفیت و توانمند نیست و پرافتخارترین مربی لیگ برای این‌که چند گام از دیگر رقیبان پیش بیفتد، جذب بازیکنان موردنیاز را در دستور کار دارد. بازیکنانی که از تجربه کافی برخوردار باشند و در لیگ فرسایشی 30 هفته‌ای کیفیت لازم را حفظ کنند. البته یک مشکل بزرگ فعلا سر راه قلعه‌نویی قرار دارد و آن مشکل به فعالیت شدید رقیبان سپاهان در بازار نقل‌وانتقال بازمی‌گردد. رقیبانی همچون تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال هم این روزها بیکار ننشسته‌اند و بازیکنان باکیفیت را زیر نظر دارند. بازیکنانی که جذب آن‌ها با توجه به قیمت‌های نجومی که ارائه می‌کنند بسیار دشوار خواهد بود هرچند به نظر نمی‌رسد باشگاه محدودیت مالی برای قلعه‌نویی در نظر گرفته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار