جوانان نخبه و کارآفرینان بزرگ‌ترین ذخیره و سرمایه کشور هستند

کارآفرین جوان لنجانی گفت: کارآفرینی، راهبردی مناسب برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت بوده و برهمین اساس بسیاری از کارشناسان کارآفرینی را موتور محرکه تحقق اقتصاد مقاومتی می دانند از این رو باید به کارآفرینان و نخبگان به عنوان قلب تپنده اقتصاد پویا توجه و به آنان میدان داده شود.

میلاد موذنی در آیین افتتاح مزرعه پرورش مرغ گوشتی نارو کارفرینی را شاه بیت ایجاد اشتغال و ساماندهی مسایل اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: طی سال های اخیر بالا و پایین شدن قیمت نفت،افزایش تحریم‌ها، وابستگی اقتصاد کشور به نفت، بلای جان اقتصاد ایران شده است از این رو رهبر معظم انقلاب نقطه مقابل وابستگی به نفت را کارآفرینی و اعتماد به جوانان نخبه و دارای ایده دانستند.
وی با بیان اینکه توجه به کارآفرینان و تسهیل مسیر حرکت انان سبب افزایش پویایی و بالندگی جامعه خواهد شد، افزود: برای رسیدن به قله های موفقیت و دستیابی به آرمان های ملی همچون خودکفایی و رهایی از وابستگی اقتصاد نفتی، رفع بیکاری و ارتقاء سطح زندگی و درآمد مردم قطعا نیازمند عزم ملی هستیم، عزمی که تلاش، پشتکار و ارادۀ قوی تلاشگران واقعی را می طلبد و در این مسیر حمایت مسئولان و کاهش بروکراسی اداری از اهیمت دوچندانی برخوردار است.
این کارآفرین لنجان تصریح کرد: شاید عدم سیاستگذاری مناسب باعث بروز برخی مشکلات صنعت مرغداری بوده اما از مهمترین مشکلات موجود وجود بروکراسی های پرپیچ و خم ادارای است که کار را برای کارآفرینان این حوزه با مشکل مواجه می سازد.
وی ادامه داد: کارآفرین از یک سو دل در گرو توسعه و رشد اکوسیستم کارآفرینی دارد و از سوی دیگر اعتمادسازی و اعتماد کردن در جامعه را به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت و رشد اکوسیستم نهادینه کند، این راه، بی‌شک سخت و جان‌فرساست؛ اما برای کارآفرین کافی است که نتیجه عبور از این راه سخت و جان‌فرسا فایده‌ای برای جامعه و مردمان داشته باشد تا همه این سختی‌ها را به جان بخرد.
موذنی جوانان نخبه و کارآفرینان را بزرگ‌ترین ذخیره و سرمایه کشور دانست و اضافه کرد: کارآفرینی، راهبردی مناسب برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت بوده و برهمین اساس بسیاری از کارشناسان کارآفرینی را موتور محرکه تحقق اقتصاد مقاومتی می دانند از این رو باید به کارآفرینان و نخبگان به عنوان قلب تپنده اقتصاد پویا توجه و به آنان میدان داده شود.
وی عنوان کرد: با عنایت خداوند و حمایت خانواده، پرسنل و پشتکار خود موفق شدم مزرعه پرورش مرغ گوشتی نارو با ظرفیت 20 هزار قطعه مرغ در هر دوره را در بخش صنعت مرغداری را راه اندازی کنم.
این کارآفرین جوان تولید را اسم رمز توسعه اقتصادی پایدارخاطرنشان کرد: در طرح توسعه این مزرعه پرورش مرغ گوشتی می توان در هر دوره 100 هزار قطعه مرغ را تحویل بازار داد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه‌های فعلی تولیدو مشکلات عدیده‌ای که بر سر راه این صنعت به وجود آمده است و فعالان این عرصه با برخی تنگناها مواجه هستند.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان بخش عمده‌ای از نهاده‌ها از جمله سویا را به واسطه روند طولانی صدور حواله و تامین آن، به قیمت آزاد تهیه می‌نمایند چنانچه تدابیر در خصوص کاهش این روند طولانی از سوی مسئولان امر اتخاذ شود فعالان این عرصه می توانند نقش خود را در ایجاد اشتغال مسقیم و غیر مستقیم این صنعت به خوبی ایفا کنند.
موذنی خودکفایی در تولید نهاده ها رمز کاهش هزینه های تولیدی مرغ تاکید کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ باید در مسیر تأمین نهاده‌های تولید حرکت کرد چراکه تقق این مهم سبب کاهش نرخ نهاده های دام و طیور درکشور می شود و به نحو مطلوبی هزینه های جاری مرغداری ها را درکشور کاهش خواهد داد.
وی یادآور شد: امروز زمان آن رسیده با تولید مرغ در گریدهای A به سمت صادرات مازاد تولید مرغداری ها حرکت کرد و با توجه به اینکه این ظرفیت در مزرعه مرغ گوشتی نارو دیده شده در تلاش هستیم با برنامه ریزی جامع و اصولی و استفاده از ظرفیت افراد دارای ایده به این مهم جامه عمل بپوشانیم و قطعا در این مسیر حمایت مسئولان امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا برنامه ریزی ها به ثمر بنشیند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار