سازمان لالیگا مصمم به آغاز لیگ است/ مجوز ۱۰۰ تماشاچی را داریم

سعید برخورداری گفت: با وجود موج دوم کرونا در اسپانیا سازمان لالیگا مصمم به آغاز مسابقات از این هفته است.

لژیونر هندبال ایران در خصوص آغاز مسابقات فصل جدیدش در لیگ اسپانیا، گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بازی اول ما چهارشنبه این هفته ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) آغاز خواهد شد، البته این درصورتی است که در تست‌های اولیه مشکلی وجود نداشته باشد و تست کسی مثبت نباشد. ان شاءالله قرار است اولین بازی چهارشنبه انجام شود و امیدوارم که همه چیز به خوبی پیش رود.
وی در خصوص حضور تماشاچی در سالن مسابقات گفت: بستگی به قوانین هر استان دارد. تعدادش را استان و شرایطش تعیین می‌کند، به ما اجازه حضور تنها ۱۰۰ تماشاچی داده‌اند. البته برخی استان‌ها ۵۰۰ تماشاچی هم می‌توانند داشته باشند. همه تماشاچیان با فاصله‌گذاری زیاد و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در سالن حضور داشته باشند.
برخورداری در خصوص وضعیت شیوع کرونا در اسپانیا گفت: موج دوم شروع شده ولی نسبت به موج اول تعداد مرگ و میر خیلی کم شده و شاید به یک دهم رسیده باشد. به لحاظ سیستم بهداشتی و درمانی خیلی زود توانستند سازگار شوند. مرگ و میر مثل موج اول نیست، ولی موج دوم شروع شده و سخت‌گیری‌ها شروع شده است. خیلی از مکان‌ها مثل رستوران‌ها تعطیل شده و محدودیت‌ها بیشتر شده است.
لژیونر هندبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی از بابت شروع لیگ در موج دوم وجود ندارد، گفت: اتفاقا بین فدراسیون هندبال و سازمان لالیگا اسپانیا اختلاف نظر هست. این سازمان‌ها در تکاپو هستند و انگار قرار است دوباره جلسه ای برگزار شود تا پروتکل‌هایی که برای انجام بازی‌ها لازم است نهایی و ۱۰۰ درصد شود تا هیچ مشکلی برای بازیکنان و عوامل ایجاد نشود. فدراسیون هندبال اسپانیا هم معتقد است که دو هفته مسابقات به تعویق بیفتد تا موج دوم کمی رد شود و بعد بازی‌ها آغاز شود. چالشی بین دو سازمان هست ولی لالیگا به خاطر بحث اسپانسرینگ و باشگاه‌ها مصمم به آغاز مسابقات است و همه شرایط را فراهم کرده است‌. حتی به تلویزیون هم تاریخ برگزاری اعلام شده و لالیگا مصمم به انجام بازی‌ها است.
دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران در ادامه گفت: با این حال فردا قطعی اعلام خواهد شد که چه خواهند کرد. الان تعطیلات آخر هفته است و فدراسیون هندبال اسپانیا دیروز یک بیانیه صادر کرد و پیشنهاد تعویق دو هفته‌ای را داده است. باید ببینیم که فردا تصمیم نهایی چه خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار