بابت عدم حضور در مجالس محرم غصّه نخورید؛ اجرتان محفوظ است

حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت: هیچ بیماری در بیمارستان‌ها و منازل ـ چه کرونایی و چه غیر کرونایی ـ اصلاً نباید غصّه بخورند که چرا در مجالس نبودند؛ قرآن و روایات اجازه نمی‌دهند آنان غصّه بخورند، خدای متعال آنان را حاضر در مجالس بر‌می‌شمرد.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم در بیانی دربارۀ اینکه برخی مردم ناراحت‌اند از اینکه به علّت بیماری نتوانستند در مجالس محرم اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام شرکت کنند، گفت: در جنگی وقتی که تمام شد، امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود یک به یک از جلوی من عبور کنید تا از غنائم جنگی به شما بدهم، اولی آمد و حضرت نشمرده یک مُشت درهم به او داد و رفت و دید 600 درهم است. به دومی هم پرداخت کرد، او هم رفت و دید 600 درهم است، تا آخرین نفر را حضرت به سرعت انجام می‌داد.
وی افزود: حضرت فرمود: کسی نمانده؟ عرض کردند: نه. آن مقداری هم که داخل خاک‌ها ریخته بود 600 درهم بود، حضرت فرمود این هم برای من. یکباره کسی آه کشید، حضرت فرمود: چه شده است؟ عرض کرد: وقتی می‌خواستم نزد شما برای حضور در جنگ بیایم، قبلش به خانۀ برادرم رفته بودم تا او را هم بیاورم، اما مریض بود، شروع کرد به گریه کردن و گفت ای‌کاش من هم سالم بودم و با تو در رکاب امام علی علیه‌السلام می‌جنگیدم، حضرت فرمود: پس نیّت برادرت این بود که با ما باشد؟ عرض کرد: بله، حضرت فرمود: پس او هم سهم دارد، این 600 درهم من را بگیر و به او بده.
این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: امروز بیمارانی که ناراحت‌اند از اینکه نتوانستند در جلسات دهۀ اول محرم و تاسوعا و عاشورا شرکت کنند، طبق این روایت، خدای متعال مانند عزادار سالمی که آمده، گریه کرده و سینه زده، او را حساب می‌کند و اجر او محفوظ است. در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام بابی داریم با عنوان باب «نیّت»، من می‌خواهم بیمارستانی بسازم در 100 هزار متر و با 8 هزار تخت، پول خرجی خانواده‌ام را هم ندارم اما این آرزو را دارم، آرزو دارم اتوبانی را برای مردم مسلمان بسازم، آرزو دارم چندین دبیرستان و دانشگاه بسازم اما پول آن را ندارم، آرزو دارم به مکه و کربلا بروم اما نمی‌توانم.
حجت‌الاسلام انصاریان افزود: هیچ بیماری در بیمارستان‌ها و منازل ـ چه کرونایی و چه غیر کرونایی ـ اصلاً نباید غصّه بخورند که چرا در مجالس نبودند؛ قرآن و روایات اجازه نمی‌دهند آنان غصّه بخورند، خدای متعال آنان را حاضر در مجالس بر می‌شمرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار