خلعتبری عصای جادویی منصوریان

محمدرضا خلعتبری مهاجم 36 ساله ذوب‌آهن برای رقم زدن فصلی تازه در دوران ورزشی‌اش در حال پشت سر گذاشتن مصدومیت و بازگشت به مستطیل سبز است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: خلعتبری که بهمن‌ماه سال گذشته در نخستین بازی برای ذوب‌آهن مقابل نساجی با پارگی رباط صلیبی روبرو شد در فصل جاری می‌تواند عصای دست منصوریان شود. خلعتبری که دیگر به پایان دوران بازیگری هم نزدیک شده و چه‌بسا گذشته است با کوهی از تجربه می‌تواند به‌عنوان یکی از قدیمی‌های فوتبال ایران کمک‌حال تیمش شود به‌شرط آن‌که در شرایط ایده آل قرار داشته باشد. ظاهرا منصوریان هم رروی بازگشت خلعتبری حساب ویژه‌ای بازکرده و در اندیشه‌های تاکتیکی خودش جایگاه خاصی برای خلعتبری در نظر گرفته است. البته زمان بازگشت دقیق این بازیکن باتجربه به زمین چمن هنوز مشخص نیست اما پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که خلعتبری تا یک ماه آینده کاملا آماده حضور در میدان خواهد بود. او درباره این مصدومیت چنین اظهارنظر می‌کند: «شرایط خوبی دارم و کار با وزنه‌های قدرتی را انجام می‌دهم. همچنین می‌توانم در زمین کار با توپ را انجام بدهم. مربی بدنسازم از شرایطم راضی است امیدوارم هرچه زودتر به تیم اضافه شوم. متاسفانه فصل گذشته در اولین بازی ام برای ذوب‌آهن مصدوم شدم و نتوانستم به تیم کمک کنم. اگر مسابقات لیگ عقب بیفتد می‌توانم از همان نخستین بازی‌های لیگ به ذوب کمک کنم اما در کل عجله‌ای ندارم و دوست دارم در بهترین شرایط به تیم اضافه شوم.» بر این اساس احتمالا او بازی سرنوشت ساز ذوب‌آهن مقابل الاتحاد عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد اما احتمالا به چند بازی نخست لیگ نوزدهم خواهد رسید.

خلعتبری در اصفهان شکوفا شد

محمدرضا خلعتبری بیش‌ترین دوران فوتبالی خودش را در اصفهان پشت سر گذاشته است. پنج فصل بازی در ترکیب تیم ذوب‌آهن و سه فصل بازی برای سپاهان بخش بزرگی از خاطره‌های ورزشی این مهاجم ریزنقش را تشکیل داده‌اند. محمدرضا خلعتبری کارش را از تیم فوتبال جوانان شموشک نوشهر آغاز کرد و با تیم بزرگسالان همین باشگاه در لیگ سوم حاضر شد. او سپس به ابومسلم خراسان پیوست و پس از حضور در این تیم دوران شکوفایی این بازیکن ریزنقش هم آغاز شد. دو فصل درخشش در ترکیب ابومسلم عاملی شد تا ذوبی‌ها برای جذب این بازیکن دست‌به‌کار شوند. سرانجام هم‌سال 85 خلعتبری با باشگاه ذوب‌آهن پای قرارداد نشست و به توافق رسید. دوران حضور پنج‌ساله خلعتبری در ترکیب ذوبی‌ها بهترین دوران ورزشی این مهاجم تندوتیز و با تکنیک به شمار می‌رود. خلعتبری علاوه بر درخشش در لیگ برتر همراه با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم ستاره‌ای کم‌نظیر بود که در موفقیت‌های به‌دست‌آمده نقش ویژه‌ای داشت. خلعتبری یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۰ برای تیم ذوب‌آهن بود که در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ در مقابل تیم سئونگنام هم موفق به گلزنی شد. یکی از مهم‌ترین گل‌های خلعتبری در این رقابت‌ها گل دقیقه ۸۰ او در مسابقه برگشت یک‌چهارم نهایی به تیم پوهانگ استیلرز در کره جنوبی بود که باعث صعود ذوب‌آهن به مرحله نیمه‌نهایی شد. او درمجموع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ توانست پنج گل به ثمر برساند و در رده سوم گلزنان برتر این فصل از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. پس از حضور موفق در ترکیب ذوب‌آهن دوران افول این ستاره ریزنقش هم فرار رسید. حضور در باشگاه‌هایی همچون الغرافه قطر، الوصل امارات، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و سایپا هرگز برای خلعتبری موفقیت‌های گذشته را به همراه نداشت تا این‌که نیم‌فصل لیگ هجدهم خلعتبری دوباره با یاد جوانی غوغایی در ترکیب تیم پدیده به پا کرد و با نمایش‌هایی تحسین‌برانگیز ازجمله ستاره‌های نیم‌فصل نخست سرخ‌پوشان مشهدی بود. از سوی دیگر شرایط خراب ذوب‌آهن در لیگ برتر موجب شد تا مسئولان باشگاه و به‌ویژه علیرضا منصوریان بر تقویت تیم با جذب بازیکنان جدید تاکید کنند. در آن مقطع زمانی محمدرضا خلعتبری ازجمله بازیکنانی که در رادار ذوبی‌ها قرار گرفت و سرانجام هم جذب شد. شرایط ذوب‌آهن هم به‌گونه‌ای بود که علیرضا منصوریان در همان بازی نخست نیم‌فصل دوم خلعتبری را مقابل نساجی به میدان فرستاد تا بلکه با کمک این بازیکن کهنه‌کار، تیمش نیمه دوم لیگ را به‌گونه‌ای متفاوت آغاز کند. بازی با نساجی مازندران برای خلعتبری احساس خاصی داشت. تن کردن پیراهن تیمی که با آن نزدیکی‌های قله فوتبال آسیا پیش رفت ادای دینی به باشگاه ذوب‌آهن بود. اما دقیقه 85 بازی با نساجی کابوس وحشتناک سراغ خلعتبری آمد. یک تکل خطرناک از مدافع تیم میهمان، خلعتبری را نقش بر زمین کرد تا آه از نهاد منصوریان بلند شود. آزمایش‌های بعد از بازی هم شرایط بدتر کرد چراکه این بازیکن کهنه‌کار باید پایش را به تیغ جراحان می‌سپرد و نیم‌فصل دوم لیگ برای او و ذوب‌آهن تمام‌شده بود. ذوبی‌ها در آن مقطع حساس به این شوک بزرگ تن دادند و حال امیدوارند با بازگشت خلعتبری این بازیکن ریزنقش برای آن‌ها پیام‌آور شادی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار