درمان اختلالات جسمی و روانی با بازی درمانی

رئيس مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان گفت: شش کارگاه‌ بازی‌های درمانی با هدف درمان اختلالات جسمی و روانی در آزمایشگاه بازی‌های جِدی مرکز بازی‌های رایانه ای دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد راستی اظهار کرد: مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با همکاری انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان، یک سلسله کارگاه در مورد بازی‌های درمانی برگزار می کند که در آن، عارضه‌هایی که برای درمان آن‌ها می‌توان از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد، توسط پزشکان و درمانگران زمینه‌های مختلف پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این کارگاه‌های درمانی در قالب شش کارگاه، کاردرمانی، اختلالات شنوایی، فیزیوتراپی، اختلالات شناختی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
رئيس مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تاکنون دو کارگاه از این سلسله نشست‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: نخستین کارگاه بازی درمانی تحت عنوان "کاردرمانی در اختلالات ساختاری و عملکردی دست و اندام فوقانی" هفدهم تیرماه و دومین کارگاه نیز با عنوان "اختلالات شنوایی و شنواییی سنجی" دوشنبه گذشته، 24 تیرماه در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برگزار شد.
راستی ادامه داد: سومین کارگاه بازی درمانی با عنوان "فیزیوتراپی در اختلالات عضلانی، اسکلتی" روز دوشنبه، 31 تیرماه در این مرکز برگزار خواهد شد. در این کارگاه، اختلالات ستون فقرات (اسکولیوز، انواع کمردرد) و اختلالات زانو (زانوی پرانتزی، زانوی ضربدری، آرتروز زانو) بررسی می‌شود و سه کارگاه، "اختلالات شناختی"، "گفتاردرمانی" و "ارتوپدی فنی" در هفته های آینده برگزار می‌شود.
رئيس مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي دانشگاه اصفهان توضیح داد: در ابتدای این کارگاه‌ها، متخصصان، روانشناسان و روانپزشکان از دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان درباره اختلالات حوزه خود توضیحاتی خواهند داد و سپس به ایده سازی با مخاطبان که مهندسان فنی، فعالان بازی سازی، جامعه درگیر با این اختلالات و سایر علاقمندان هستند، می‌پردازند.
وی تصریح کرد: در نتیجه این گفت وگو‌ها بازی‌هایی طراحی می‌شود که روند درمان اختلالات را شادترمی‌کند و در حین بازی اطلاعات جامعی درباره بیمار برای پزشک ارائه می شود، به گونه ای که روند درمان سرعت بیشتری می یابد.
راستی تاکید کرد: با توجه به گفتگو محور بودن و تبادل نظر حاضران با اساتید این کارگاه‌ها که با استقبال خوبی همراه بوده، محدودیت ثبت نام وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار