عصرهای سینمای خرداد اصفهان را از دست ندهید

"عصرهای سینما" عنوان برنامه‌ای است که هر روز با اکران یک فیلم و با حضور کارشناسان مختلف به نقد و بررسی یکی از فیلم‌های منتخب جهان می‌پردازد.

عصرهای سینمای خرداد اصفهان را از دست ندهید

مصطفی حیدری، رئیس دفتر تخصصی سینما اصفهان با بیان اینکه قرار بود این برنامه به صورت تخصصی به بررسی فیلم‌های مختلف جشنواره ونیز بپردازد به خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان: پس از مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که فیلم‌های مختلف به همراه اکران فیلم‌های کوتاه منتخب و همچنین اکران چهار فیلم ایرانی با موضوع دفاع مقدس را هم در این برنامه داشته باشیم. وی با بیان اینکه " عصرهای سینما" از روز یکشنبه 7 خرداد آغاز شده، گفت: در ابتدای برنامه یک فیلم کوتاه اکران می شود و در ادامه نمایش یک فیلم بلند را خواهیم داشت سپس جلسه کارشناسی و بررسی فیلم توسط کارشناسان ادامه می‌یابد.
حیدری ادامه داد: در روزهای 7 تا 10 خرداد فیلم‌های " شاهین مالت"، "سانست بلوار"، " سامورایی" و "جاده‌ای به سوی تباهی" نمایش داده شد و در نهایت کارشناس برنامه بهنام تاجمیر ریاحی به بررسی این فیلم‌ها و همچنین صحبت در زمینه موضوع "نوآر، نور به مثابه فرم" پرداخت.
وی در مورد فیلم " سامورایی" که در روز سه‌شنبه 9 خرداد اکران شد، گفت: این فیلم از فیلم‌های مطرح موج نوی فرانسه محصول ۱۹۶۷ به کارگردانی "ژان پی یر ملویل" با حضور بازیگرانی چون آلن دلون، بوده و در این فیلم دلون در نقش جف کاستلو فرد قاتلی که به خاطر پول آدم می‌کشد، ظاهر می‌شود.
وی با اشاره به روزهای 11 تا 13 خرداد و حضور پژمان نظرزاده آبکنار به عنوان کارشناس در این برنامه، اظهار کرد: در این سه روز، فیلم‌های "سفر به چزابه"، "عقاب‌ها"، "سرزمین خورشید" و "صنوبر" که سه فیلم در زمینه دفاع مقدس و آخری مربوط به ارتحال امام خمینی (ره) بوده، اکران شد و در نهایت پژمان نظرزاده با محوریت موضوع "حماسه ایرانی، نگاهی گذرا به سینمای دفاع مقدس" به بررسی این آثار پرداخت.
حیدری به حضور احمدرضا سیستان در روزهای 16 تا 18 خرداد در این ویژه برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در این روزها فیلم‌های پسری با دوچرخه، پسر، بچه و سکوت لورنا که تمام این آثار متعلق به برادران داردن بوده، اکران می‌شود و در پایان این فیلم‌ها احمدرضا سیستان با موضوع "سیر تحول شخصیت در سینمای برادران داردن" آثار آنان را بررسی می‌کند.
وی با اشاره به روزهای 19 تا 22 خرداد و حضور مجتبی اسپنانی در این برنامه، اظهارکرد: در این روزها فیلم‌های عمر، نارنگی‌ها، زیب و عسل به نمایش گذاشته شده و در نهایت کارشناس برنامه مجتبی اسپنانی در زمینه "سینمای آلترناتیو، یک فرصت" به نقد و بررسی این آثار می‌پردازد.
حیدری به اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره ونیز در روزهای 28 تا 31 خرداد و بررسی نوع فیلم‌نامه آنها توسط سعید محسنی اشاره کرد و افزود: این فیلم‌ها شامل شب بخیر و موفق باشی، این است دنیای آزاد، فیلومنا و جکی بوده که محسنی با محوریت موضوع " مروری بر فیلم‌نامه‌های برگزیده جشنواره ونیز" این آثار را مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اکران آخرین مرحله از فیلم‌های این ویژه برنامه در روزهای 1 تا 4 تیر در نگارستان امام خمینی(ره)، گفت: این فیلم‌ها شامل سرزمین مین، آیدا، قوچ و لویاتان بوده که در نهایت گلشیری به " واکاوی درون‌مایه سینمای متاخر اروپا" می‌پردازد.
رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان با بیان اینکه شرکت در این برنامه برای عموم مردم آزاد و رایگان است، تصریح کرد: هدف اصلی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تنها اکران این فیلم‌ها نیست، بلکه به دنبال این هستیم تا فعالان حوزه سینما که در ابتدای راه هستند با مشاهده این فیلم‌ها و مروری بر جشنواره ونیز، با موضوعات جدید، جذابیت این حوزه‌ها و حتی داستان‌گویی آشنا شده و راه سینما را جدی‌تر و پویاتر ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری این نخستین بار است که از شش کارشناس دعوت شده تا در برنامه حضور داشته باشند ضمن اینکه این افراد 6 موضوع را مورد بررسی قرار داده و برنامه به مدت 24 شب ادامه خواهد داشت.
عصرهای سینما که با همکاری دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از 7 خرداد همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده تا 4 تیر ادامه دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار