«خورشید» در آستانه درخششی جهانی/رقابت «مجید مجیدی» در جشنواره فیلم ونیز

 فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی به تازگی راهی بخش مسابقه اصلی شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است، فیلمی که می‌تواند امسال تنها امید جدی سینمای کشور برای درخشش در سینمای بین الملل باشد.

فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی به تازگی راهی بخش مسابقه اصلی شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است، فیلمی که می‌تواند امسال تنها امید جدی سینمای کشور برای درخشش در سینمای بین الملل باشد.
این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست در بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین این رویداد مهم سینمایی را از آن خود نماید، این افتخارات در حالی برای مجیدی و فیلمش رخ می‌داد که «خورشید» در آخرین لحظات به فهرست حاضران جشنواره فیلم فجر اضافه شد.
«خورشید» مجید مجیدی اثری دغدغه‌مند برای سینمای پساکرونا/////////////////////دوشنبه

«خورشید» در این دوره از جشنواره فیلم ونیز با آثاری همچون «فردا و تمامی دنیا» به کارگرانی یولیا فون هاینتس از کشور آلمان به رقابت می پردازد، همچنین آثار کشورهایی همچون ژاپن، لهستان، فرانسه، جمهوری آذربایجان و ایتالیا از جمله مهمترین رقبای مجیدی در این رویداد سینمایی هستند.
علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح الله زمانی، صفر محمدی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند.
این حضور در حالی است که «روح الله زمانی» بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی خورشید نتوانست به دلیل ابتلا به بیماری کرونا راهی این فستیوال شود، بازیگری که در جشنواره فیلم فجر دوره سی و هشتم مورد تحسین اکثریت اهالی رسانه و منتقدین قرار گرفت.
https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/11/21/2474170_654.jpg
مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.
مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.
«خورشید» مجید مجیدی اثری دغدغه‌مند برای سینمای پساکرونا/////////////////////دوشنبه
فیلم سینمایی خورشید به نویسندگی مشترک نیما جاویدی و مجید مجیدی دهمین ساخته این کارگردان صاحب سبک سینمای کشور محسوب می‌شود، اثری که با محوریت قرار دادن معضلی اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای سینمای پساکرونا باشد.
امسال «کیت بلانشت» بازیگر استرالیایی برنده اسکار رئیس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است و در کنار آن «ورونیکا فرانز» کارگردان و فیلمنامه نویس اتریشی، «جوانا هاگ» کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی، «نیکولا لاجیویا» نویسنده ایتالیایی، «کریستین پتزولد» فیلمساز آلمانی، «کریستی پوییو» کارگردان رومانیایی و «لودیواین سانیه» بازیگر فرانسوی دیگر اعضای تیم داوری بخش رقابتی ونیز ۷۷ را تشکیل می دهند که مسئولیت انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم، شیر نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران، شیر نقره ای بهترین کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره، جایزه هیات داوران و جایزه مارچلو ماستریانی (ویژه بهترین بازیگر نوظهور مرد یا زن) را بر عهده دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار