سرنوشت پول‌های گرانی بسته‌های اینترنتی مردم چه شد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ایرانسل با ارائه بسته دلجویی مبالغ گرانی بسته‌های اینترنتی خود را جبران کرد و همراه اول نیز ظرف این هفته اجرایی خواهد کرد.

محمدجواد آذری جهرمی درخصوص بازگرداندن مبالغ گرانی غیرقانونی بسته‌های اینترنتی گفت: بسته‌های اینترنت به نرخ سابق بازگشت. شرکت ایرانسل هم یک بسته دلجویی به مشتریانش داد و مقررات ما را اجرا کرد. یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر این بسته‌های رایگان را دریافت کردند. همراه اول هنوز اجرایی نکرده و روز سه شنبه هفته قبل مکاتبه با سازمان تنظیم مقررات داشته و گفته ظرف این هفته اجرایی خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های وزارت ارتباطات در حوزه فنی و رفع اشکالات و موضوع هزینه‌های اینترنت در شاد بیان کرد: ما سال قبل هم آموزش مجازی برای دانش آموزان داشتیم. شاد را از فروردین تا خرداد رایگان کردیم و در واقع یک ماه در ایام نوروز بسته‌های رایگان در اختیارهمه قرار دادیم از جمله دانش آموزان. به ۶۰۰ هزار معلم در سراسر کشور بسته‌های رایگان روی گوشی تلفن همراهشان دادیم، چون مصرف معلمان از دانش آموزان بیشتر است.
وی افزود: مجموعا در سال قبل تحصیلی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خدمات رایگان در حوزه آموزش مجازی عرضه کردیم. امسال با استفاده از تجربه اتفاقات قبلی سعی در بهینه کردن داشتیم. اول از مردم نظر سنجی کردیم که آمار ما نشان داد ۷۳ درصد مردم از شاد استفاده نمی‌کنند و ابزار‌های دیگری در آموزش مجازی دارند. این دلایل مختلف دارد که یا عادت ندارند یا از کیفیت گلایه دارند، اما در مجموع فرایند آموزش در بستر شاد انجام نمی‌شد ضمن این که آفاتی هم داشت و گزارش‌هایی از مردم داشتیم که پدر یا مادر برای فرزندشان تبلت برای آموزش تهیه کرده اند، اما فرزند به بخش‌هایی دسترسی داشته که خیلی صلاح نبوده وآفاتی داشته است.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: مبتنی براین اتفاقات در حال طراحی بسته‌های جدیدی هستیم که به هر دانش آموز به صورت ماهانه داده می‌شود و در واقع دانش آموز می‌تواند از سایت‌هایی که وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده و ویژه آموزش است، استفاده کند که فقط شاد هم نیست، اما مجموعه‌ای مناسب برای آموزش بچه هاست. جزئیات این بسته‌ها ان شاءا... این هفته اعلام خواهد شد. برای معلمان هم بسته دیگری داریم که به میزان توان خودمان بتوانیم عدالت آموزشی را تامین کنیم. تقریبا عددی که پیش بینی می‌شود حدود ۹۴۵ میلیارد تومان برای دانش آموزان است که باید منابعش را تامین کنیم، اما خود دانش آموزان با این بسته برای آموزش مجازی پولی پرداخت نمی‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار