تب‌های غیر قابل توجیه، علامت عفونت ادراری در کودکان

پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : تب‌های غیر قابل توجیه که هیچ دلیلی برای آن یافت نمی‌شود، از علایم و نشانه‌های عفونت ادراری در کودکان است .

مهران رغیب پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علایم عفونت ادراری در سنین مختلف متفاوت است و این بیماری در سنین نوزادی و زیر یک ماه با علایمی به شکل تب، بی حالی، بی اشتهایی، تحریک پذیری، اسهال، کم شدن حجم ادرار، زردی و از بین رفتن واکنش‌های نوزادی خود را نشان می‌دهد.
رغیب گفت : عفونت‌های ادراری در سنین بالاتر با نشانه‌هایی نظیر تب، بوی بد، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادرار، درد پهلو‌ها و ناحیه زیر شکم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بی قراری حین ادرار کردن همراه است.
او به عوامل مستعد کننده عفونت‌های ادراری در کودکان اشاره و عنوان کرد: پسرانی که ختنه نشده باشند ۴ تا ۸ برابر پسرانی که ختنه شدند، دچار عفونت ادراری می‌شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که عفونت ادراری در دختران حداقل ۲ برابر پسران است افزود : عوامل ژنتیکی نیز در بروز عفونت‌های ادراری دخیل است، به طوری که فامیل درجه یک کودکانی که سابقه عفونت ادراری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این نوع عفونت قرار دارند.
او افزود : نگه داشتن زیاد ادرار، یبوست و برگشت ادرار از مثانه به حالب نیز جزو مواردی هستند که کودک را مستعد ابتلا به عفونت ادراری می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار