نوسان قیمتی، مستأجران اصفهانی را متضرر ‌می‌کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: هیچ برخوردی با کسانی که قیمت‌های حبابی وضع می‌کردند صورت نگرفت، چون هیچ قانونی برای تعیین قیمت اجاره خانه‌ها از طرف قانون‌گذار وجود ندارد.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: افزایش بیش‌ازحد و تصاعدی قیمت مسکن بر اساس هیجانات بازار بوده است که شاهد قیمت‌های غیرمنطقی و حبابی بودیم، این در حالی است که افزایش قیمت طلا و ارز بر قیمت‌های حبابی مسکن بی‌تأثیر نبوده است.

او افزود: همان‌طور که بازار سکه و ارز بر اقتصاد کشور تأثیر گذاشت به مراتب در قیمت خانه و مسکن نیز تأثیرگذار بوده که این اثرگذاری مربوط به عوامل ساخت‌وساز و بسیاری از قسمت‌هایی است که مواد اولیه آن‌ها از خارج از کشور تهیه و وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با امید به ثبات قیمت در بازار ارز بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که اگر روال ثبات بازار سکه و ارز به همین ترتیب ادامه پیدا کند، طی دو ماه آینده شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود، اما باید در نظر داشت که بازار مسکن از لحاظ روحی و روانی هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

او با اشاره به این موضوع که در نوسانات قیمت مسکن، مستأجران بیشترین ضرر را کردند، گفت: از طرف قانون هیچ برخوردی با کسانی که قیمت‌های حبابی وضع می‌کردند صورت نگرفت، چون هیچ قانونی برای تعیین قیمت اجاره خانه‌ها از طرف قانون‌گذار وجود ندارد و تعیین اجاره‌بهای خانه‌ها بر اساس میل و علاقه صاحب‌خانه‌ها انجام می‌شود که این موضوع نیز بر اساس عرضه و تقاضای جامعه شکل می‌گیرد.

جهانگیری ادامه داد: ما اعتقادمان بر این است که اگر دولت درصدد رفع ایرادات سیاست کد رهگیری که در سال‌های پیش اعمال می‌شد برآید و تمام قراردادهای املاکی را در سامانه ثبت کند می‌توانیم شاهد بهبود وضع قیمت مسکن و اجاره‌بهای خانه‌ها باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار