نمازجمعه در چهار شهر و روستاهای یزد به دلیل شیوع کرونا لغو شد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: با توجه به موج دوم شیوع کرونا و در چارچوب حفظ سلامتی مردم، نمازجمعه فردا ( ۲۱ شهریورماه) در چهار شهر و روستاهای شهرستان‌های خاتم و ابرکوه برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت مقررات بهداشتی این آیین در ۲۴ شهر و روستاهای شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، بهاباد، اردکان، اشکذر، بافق و میبد اقامه می‌شود.
وی از نمازگزاران خواست با ماسک و دستکش و همچنین همراه داشتن مهر و سجاده شخصی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه فردا شرکت کنند.
پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در یزد غاز شد و در شرایط عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان اقامه می‌شود.
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: تاکنون ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است.
سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ا زاین تعداد یک هزار و ۴۱ نفر آنها بستری شدند.
معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۴۰ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۲۸ نفر از بیماران بدحال هم تحت مراقبت قرار دارند.
لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۴۸۳ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، شرایط بهداشتی در تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین قرمز است و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان به حالت هشدار رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار