زمان ثبت‌نام کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی اعلام شد

سخنگوی اداره‌ آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تحویل کتب درسی دوره ابتدایی و متوسطه دوم از طریق سامانه مربوط انجام می‌شود و تنها دوره‌ای که کتاب‌های خود را از فروشگاه‌ها دریافت می‌کنند دانش‌آموزان متوسطه اول هستند.

رحمت‌الله ممیز در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص ثبت نام کتب درسی پایه‌های مختلف تحصیلی اظهار کرد: والدین ثبت سفارش کتب درسی پایه اول ابتدایی را از ۱۰ مرداد ماه تا پنجم شهریورماه در سامانه www.irtextbook.ir انجام دهند همچنین ثبت سفارش کلاس دوم تا ششم ابتدایی از ۲۰ فروردین تا ۱۴ تیرماه در همین سامانه انجام شده است.

وی در خصوص ثبت سفارش کتب درسی در دوره متوسطه افزود: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های پایه دهم متوسطه از ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریور فعال می‌شود و در این بازه زمانی دانش‌آموزان باید اقدام کنند همچنین در پایه‌های یازدهم و دوازدهم متوسطه از ۲۰ فروردین تا ۱۴ تیرماه ثبت نام کتب درسی آنها انجام شده است.

سخنگوی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دریافت کتاب در دوره متوسطه اول از طریق کتابفروشی‌های سطح شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: در دوره ابتدایی و متوسطه دوم که از طریق سامانه ثبت نام خود را انجام می‌دهند تحویل کتب درسی در مدارس انجام خواهد شد و تنها دوره‌ای که کتاب‌های خود را از فروشگاه‌ها دریافت می‌کنند دانش‌آموزان متوسطه اول در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است.

وی در خصوص تغییرات محتوایی و فیزیکی در کتب درسی گفت: امسال تغییرات محتوایی خاصی در کتب درسی نخواهیم داشت چرا که سال گذشته تغییرات محتوایی در کتاب‌ها صورت گرفته اما امسال تنها تغییرات فیزیکی در کتب درسی را خواهیم داشت و در این راستا کتب قطع بزرگ در اندازه معمولی چاپ خواهد شد.

ممیز در خصوص جاماندگان از ثبت سفارش کتب درسی در سامانه مربوط اظهار کرد: اما چنانچه دانش‌آموزانی در این تاریخ ثبت نام نکرده باشد با مدارس خود در تماس باشند و این موضوع را به اطلاع آنها برسانند چرا که ممکن است سامانه درخواست کتب درسی در شهریورماه برای جاماندگان از ثبت نام باز شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار