طریقه خواندن نماز شب و روز دوشنبه

هر کس نماز شب دوشنبه را بخواند، خدا برای او ثواب ده حج و ده عمره که از روی اخلاص برای خداوند عزوجل به جا آورده باشد می نویسد.

 طریقه خواندن نماز شب و روز دوشنبه

نماز یکی از عبادت های بزرگ اسلام و ستون دین است. مظهر کامل خشوع و تواضع دربرابر ذات اقدس الهی است. عبادتی است که در ضمن آن، انسان در پیشگاه مقدس حق می ایستد و به بندگی خویش در در برابر آفریدگار بزرگوار و مالک خویش اعتراف می کند و حرف دلش را با او می گوید و از در گاه مقدس آن ذات ذوالجلال، کمک می خواهد و پیشانی در آستانه پاک او به خاک می ساید و حاجت های خویش را از او می طلبد.

نمازهای شب و روز ایام هفته از نماز های مستحبی است که برای آن ها کیفیت خواصی بیان شده و ثواب هایی در روایات و احادیث معصومین گفته شده است. در این مطلب نحوه خواندن نماز شب و روز دوشنبه آورده شده است.

نماز شب دوشنبه

رسول الله (ص) فرمود: کسی که شب دوشنبه دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره حمد و آیه الکرسی و قل هو الله و قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق هر کدام یک مرتبه و هنگامی که فارغ شد، ده مرتبه استغفار کند، خدا برای او ثواب ده حج و ده عمره که از روی اخلاص برای خداوند عزوجل به جا آورده باشد بنویسد.

نماز روز دوشنبه,طریقه خواندن نماز شب و روز دوشنبه,نماز شب دوشنبه طریقه خواندن نماز روز دوشنبه

نماز روز دوشنبه

سید ابن طاووس به سند خود از امام حسن عسکری صلوات الله علیه نقل کرده که فرمود: کسی که روز دوشنبه ده رکعت نماز بخواند و در هر رکعت حمد و قل هو الله ده مرتبه بخواند، قرار دهد خدا برای وی نوری در روز رستاخیز که روشنایی دهد موقف را تا آنکه جمیع خلق خدا در آن روز به او غبطه برند. (ابن طاوس، علی بن موسی، جمال الاسبوع بکمال العمل المشروع، ص۶۴)

چند حدیث درباره نمازهای مستحبی

رسول خدا (ص) فرمود:
« الصلوة میزان فمن اوفی استوفی»
نماز ترازوی ( اعمال) است، هر کسی بیشتر به جا آورد، بیشتر بهره می ‏برد».

امام موسی بن جعفر علیهم االسلام فرمود:
« صلوة النوافل قربان الی الله لکل مؤمن»

انجام نمازهای مستحبی هر مؤمنی را به خداوند نزدیک می‏نماید.»

امام صادق علیه‏ السلام فرمود:
« ان العبد لیرفع له من صلاته نصفها و ثلثها و ربعها و خمسها فما یرفع له الا ما اقبل علیها بقلبه و انما امروا بالنوافل لیتم لهم ما نقصوا من الفریضة»
نمازی که بنده به جا می ‏آورد و گاهی نصف و گاهی یک سوم و گاهی یک چهارم و گاهی یک پنجم آن بالا برده می‏شود، پس بالا برده نمی ‏شود مگر آن نمازی که باتوجه قلبی انجام گیرد مردم مأمور به انجام نمازهای مستحب شده‏ اند تا نقص نماز واجب آن ها به وسیله مستحبات جبران شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار