شهرستانی در مجاورت زاینده‌رود با روستاهایی بدون آب شرب

امام‌جمعه چادگان گفت: این شهرستان در کنار رودخانه زاینده‌رود قرار دارد ومتاسفانه چندین روستا در این شهرستان مشکل آب شرب دارند که یا روزانه ساعتی آب‌دارند یا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان به مشکلات این شهرستان اشاره کرد واظهار داشت: شهرستان چادگان یکی از نقاط گردشگری استان است که متأسفانه زیرساخت‌های مناسب فرهنگی، علمی، عمرانی و ورزشی ندارد.

امام‌جمعه چادگان بیان داشت: در نماز جمعه که میعادگاه عاشقان و حضوری مردمی است بارها از میز خطابه نماز جمعه مطالبات مردم را اعلام کردیم ولی تاکنون اقدامات خاص که مورد رضایت مردم و شهرستان باشد انجام‌نشده است.

جاده چادگان به اصفهان مطالبه اصلی مردم

وی عنوان کرد: جاده دوبانده چادگان به اصفهان یکی از خواست‌های به‌حق مردم منطقه است که متأسفانه چندین سال است باکم کاری پیش می‌رود، درصورتی‌ که در ایام تعطیلات این محور یک از پرترددترین محورهای استان است که بعضاً اتفاقات خاص ازجمله ترافیک، تصادف و راه‌بندان می‌شود که این امر مشکلاتی را برای گردشگران ومردم شهرستان ایجاد می‌کند که انتظار می‌رود مسؤولان استان و شهرستان در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

استخر شنا در چادگان راه‌اندازی شود

سلیمانی گفت: متأسفانه در شهرستان چادگان هنوز استخر شنا راه‌اندازی نشده است و جوانان برای شنا به شهرستان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند که این امر نیز خطرات و مشکلاتی مالی به دنبال دارد، همچنین فقدان استخر باعث حضور در دریاچه زاینده‌رود می‌شود که به دنبال آن غرق شدن در دریا است که از مسؤولان استان درخواست می‌شود نسبت به تأمین اعتبار برای تکمیل استخر چادگان عنایت ویژه داشته باشند تا آسایش جوانان فراهم شود.

ایجاد اشتغال پایه‌دار صنایع تبدلی

امام‌جمعه چادگان عنوان کرد: ایجاد شغل پایه‌دار نیاز شهرستان است؛ متأسفانه اشتغال فصلی جوابگو نیست، چون تأمین زندگی با شغل فصلی هماهنگی ندارد و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند هم در امر کشاورزی مؤثر باشد و از بیکاری کاسته می‌شود؛ 2000 بیکار در شهرستان داریم که باید از خط فقر خارج شوند و شغل عزتمندانه داشته باشند.

نبود مراکز فرهنگی در چادگان

وی به نبود امکانات فرهنگی اشاره کرد و افزود: مراکز فرهنگی، فرهنگ‌سرا و نهادهای فرهنگی نداریم که جای تأسف است.

سلیمانی با اشاره به فقدان مساجد در بیش از 15 روستای چادگان اشاره کرد و افزود: همچنین مساجدی هم که در روستاها هستند باکیفیت نیستند؛ ضمن آن که با اعتباری که برای اوقاف در نظر گرفته شده مشکلی را در شهرستان حل نمی‌کند؛ حوزه علمیه چندین سال است در شهرستان تأسیس‌شده است ولی جایگاه مناسب ندارند و باعث هجرت روحانیت از شهرستان می‌شود که این امر باعث افت شهرستان شده است.

امام‌جمعه چادگان بیان داشت: حضور اداره ثبت‌اسناد که خیلی ضروری است که متقاضی زیادی هم دارد ولی متأسفانه حتی شعبه‌ای نیز ندارد که جوابگوی مردم باشد مردم باید چندین کیلومتر طی کنند تا برنامه‌های ثبتی خود را در دیگر شهرستان انجام دهند و همچنین اداره تبلیغات در یک شهر توریستی الزامی است.

نبود پایانه مسافربری در شهر توریستی چادگان

وی به حمل‌ و نقل شهرستان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: دانشجویان، مسافران و مردم باید در کنار جاده بایستند تا ماشین‌های عبوری برسند سوار شوند، باید این مورد جدی پی‌گیری شود.

مشکلات آب شرب روستاها

سلیمانی بیان داشت: این شهرستان در کنار رودخانه زاینده‌رود قرار دارد ومتاسفانه چندین روستا در این شهرستان مشکل آب شرب دارند که یا روزانه ساعتی آب‌دارند یا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و این باورکردنی نیست شهرستانی در کنار رودخانه باشد ولی چندین روستایان آب شرب ندارند ؛ امیدواریم هرچه زودتر آب شرب روستاها که مجوز برداشت آب نیز صادرشده مسئوولان اقدام کنند تا این روستاها نیز از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه چادگان از اقدامات شهرداری چادگان در راستای زیباسازی شهر و همچنین آسفالت‌ریزی سطح شهرستان تشکر کرد و از مسئولان استان خواست در تامین اعتبارات شهرداری چادگان را یاری کنند تا شهرداری بتواند نسبت به ارائه خدمات بیشتر در شهر اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در جامعه گفت: مردم در طول هفته مجموعه‌ای از مشکلات و خواسته‌های خود را با نهاد امام‌جمعه در میان می‌گذارند و به‌تناسب همین مشکلات، هر جمعه مسؤلان پاسخگوی مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار