مورد مشکوکی از کرونا در دانش آموزان اردستان نداشته‌ایم

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای اورژانس اردستان به بیش از ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا خدمات ارائه کردند و تا کنون مورد مشکوکی از کرونا در بین دانش آموزان نداشته‌ایم.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهروندان با برقراری تماس با شماره ۱۱۵ خدمات مختلفی را از اورژانس دریافت می‌کنند که تنوع این خدمات رضایت آن‌ها را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان شش پایگاه اورژانس فعالیت می‌کند، افزود: از این تعداد پنج پایگاه به صورت دائمی و یک پایگاه به صورت فصلی فعالیت می‌کند که به محض وقوع حادثه نیروهای اورژانس با سرعت در محل وقوع حاضر شده و سعی‌شان بر این است تا به سرعت خدمات اولیه امدادی را ارائه کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیروهای بخش اورژانس اردستان بیش از ۱۲۳۰ مأموریت داشته‌اند، گفت: از این تعداد ۹۷۰ شهری و مابقی جاده‌ای بوده است البته برخی افراد از تمام خدمات درمانی ارائه شده رضایت نداشتند.
ذبیحی با بیان اینکه همکاران ما در بخش اورژانس از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار تماس برقرار شده داشته‌اند، ادامه داد: البته بخشی از این تماس‌ها با مشاوره و ارائه راهنمایی‌های اولیه بدون اعزام آمبولانس انجام می‌شود، اما در موارد ضروری نسبت به اعزام آمبولانس و نیروی مجرب اقدام شده است.
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا عمده مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ انتقال بیماران کرونایی بوده که در همین ارتباط همکاران ما از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا را به بیمارستان اردستان منتقل کرده‌اند.
کاهش بستری بیماران کرونایی در اردستان
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به ویروس کرونا گفت: موضوع کرونا یک بحث شخصی است که روند افزایش و یا کاهش آن بستگی به رفتار افراد جامعه دارد. در حال حاضر علی‌رغم کاهش بستری‌های بیماران مشکوک تنفسی در بیمارستان‌ اردستان، ویروس کرونا ریشه‌کن نشده است و ما هر روز به صورت متغیر بیماران حاد تنفسی و موارد مثبت را شناسایی می‌کنیم.
ذبیحی با اشاره به افزایش شناسایی بیماران موارد مثبت در شهرستان اردستان با بیان اینکه هنوز وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا در شهرستان نشده‌ایم، گفت: ملاک روند شیوع بیماری در شهرستان‌ها تعداد موارد مثبت بیماری نیست و هر زمانی که وضعیت منطقه‌ای را از نظر شیوع کرونا رنگ بندی می‌کنند بر اساس تعداد بستری و فوت موارد مثبت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه وضعیت بستری بیماران کرونایی نسبت به گذشته در شهرستان اردستان کاهش داشته است، گفت: از تمام شهروندان درخواست داریم تعداد بستری بیماران در بیمارستان را نشانه وجود و یا نبود ویروس کرونا قلمداد نکنند. کرونا همچنان در حال گردش است چرا که مراجعات بخش سرپایی همچنان وجود دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد ۱۶۰۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹در شهرستان ثبت شده که ۳۴۶ مورد مثبت بوده است، گفت: با گزارش‌هایی که به شبکه بهداشت و درمان رسیده تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبتلا به کرونا در بین دانش آموزان نداشته‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار