سامانه سنجش و تحلیل آلودگی هوای کاشان دوباره راه اندازی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از راه اندازی دوباره و به روزآوری سامانه سنجش و تحلیل آلودگی هوای این شهر با اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد.

حسین خادمی در گفت و گو با ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: دستگاه‌های سنجش آلایندگی به علت فراهم کردن امکان پایش مستمر در برنامه‌ریزی شهری و اطلاع رسانی جهت حفاظت از سلامت شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این ایستگاه، پایش آلاینده‌های هوا و تعیین وضعیت کیفی هوای شهر است و داده‌های این سامانه به صورت برخط با برنامه doe برای شهروندان قابل دریافت و استفاده خواهد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، تصریح کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، معاینه فنی خودروها، تنظیم منابع احتراق خانگی، استفاده از حمل و نقل عمومی، خودداری از سوزاندن درختان، زباله، ضایعات پلاستیکی و لاستیکی از جمله راهکارهای کاهش آلاینده‌ها است.

خادمی گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان در شرایطی راه‌اندازی می‌شود که با توجه به تمرکز حجم آلاینده‌ها و سرعت توسعه منطقه، نیازمند دستگاه‌های بیشتری در نقاط مختلف شهر است.

تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه کاشان سال ۸۸ در میدان ۱۵ خرداد در مرکز این شهر استقرار یافت. بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در اطراف این شهر فعالیت می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار