کنگره بین‌المللی «در انتظار خورشید» برگزار شد

کنگره بین‌المللی «در انتظار خورشید» امروز به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس هیئت منتظران لنجان در قم برگزار شد.

مهدی محمدی در کنگره در انتظار خورشید با اشاره به دو دهه فعالیت این هیئت منتظران اظهار کرد: هیئت منتظران شهرستان لنجان فعالیت خود را با مشارکت 15 نفر از جوانان این شهرستان در سال 1387 آغاز کرد و در طول این دو دهه موفق شد با بنامه ریزی های انجام شده بیش بر 188 مسئول سیاسی و فرهنگی در عرصه های داخلی و بین المللی را به شهرستان لنجان دعوت کرده و با شهرستان‌ها و استان‌های مختلف ارتباط برقرار کند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران با متولیان کربلا، نجف و دیگر عتبات عراق، افزود: طی 20 سال گذشته هیئت منتظران شهرستان لنجان توانسته با حمایت‌های مردم به ویژه خانواده‌های شهدا رویکردهای بین‌المللی را دنبال کند و در سال 1396 تفاهمنامه ای میان این هیئت مذهبی با عتبات عالیات در کشور عراق به امضاء رسید.
مدیر هیئت منتظران شهرستان لنجان تصریح کرد: هیئت منتظران شهرستان لنجان همواره تلاش کرده تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کند از این رو میزبان خانواده شهدای مدافع حرم از شش کشور اسلامی در زرین شهر بودیم و موفق به برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم در شهرستان لنجان شدیم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلابی اصیل به‌شمار می‌آید که ملت ایران با تکیه بر ولایت فقیه و به ‌تنهایی آن را رقم زدند و به پیروزی رساندند از این جهت همواره بر اجرایی شدن پیام های رهبر معظم انقلاب در هئت های مذهبی تاکید داشته ایم و این دیدگاه همواره برکات بسیاری را برای هیئت منتظران به همراه داشته است.
محمدی عنوان کرد: هیئت منتظران شهرستان لنجان فعالیت های گسترده ای در زمینه های مذهبی، فرهنگی و ورزشی دارد و همواره تلاش کرده ایم از ظرفیت قومیت های مختلف در این هیئت بهره مند شویم.
گفتنی است در این کنگره که با حضور جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مسئولان استان قم، اصفهان و شهرستان لنجان برگزار شد از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار