جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۹۹

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با عقب‌نشینی ۱۱ هزار واحدی آغاز کرد و حدود ۶۴ صدم درصد کاهش داشت. از طرف دیگر شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۱۹ صدم درصدی به استقبال یکشنبه آمده است و نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک و بزرگ در قرمزی بازار امروز نقش دارند. در ابتدای معاملات نماد‌های فولاد، فملی، وبملت، خودرو و خساپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشته‌اند و انگار دوران پادشاهی فلزات اساسی به پایان رسیده است. در طرف مقابل شبندر و شپنا با وجود بازگشایی منفی روز گذشته، امروز تنها نماد‌های شاخص‌ساز هستند که به رشد شاخص کل کمک کرده‌اند.  

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۹۹

۴۰۰ نماد قرمز در ابتدای معاملات

به گزارش فرارو، ساعات اولیه معاملات امروز با کاهش قیمت سهام در حدود ۴۰۰ نماد از مجموع ۵۰۰ نماد معامله شده همراه است. طوری که از ۳۰۱ نماد بورسی امروز حدود ۲۵۰ نماد در محدوده منفی معامله می‌شوند و تنها ۵۱ نماد با افزایش قیمت روبرو هستند. همچنین از ۲۹۹ نماد فرابورسی، ۱۵۰ نماد ارزش خود را از دست داده‌اند و ۴۹ نماد با افزایش قیمت به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند.
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۹۹
بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد امروز نماد‌های پالایشگاهی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. البته به جز شبندر و شپنا که در محدوده مثبت معامله می‌شوند، دیگر نماد‌های پالایشی از جمله شتران و شبریز به رنگ قرمز درآمده‌اند. بانک‌ها وضعیت چندان مطلوبی ندارند و به جز بانک دی بقیه با کاهش قیمت روبرو هستند. فلزات اساسی انگار از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و به جز چند نماد، اغلب قرمزرنگ هستند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری تغییرات چندانی ندارند و با کاهش نسبی قیمت سهام روبرو شده‌اند، اما در این بین دارا یکم ریزش هشت درصدی را تا اینجای کار در کارنامه خود ثبت کرده. محصولات شیمیایی بعضا با افزایش قیمت روبرو هستند و خودرویی‌ها یک تنه قرمزترین گروه بازار را تشکیل داده‌اند.

دو سوم بازار در صف فروش

در ابتدای ساعات معاملات ۶۷ درصد نماد‌ها یعنی حدود ۳۵۰ نماد در صف فروش قرار دارند و ارزش کل صف‌های فروش بازار به رقمی حدود شش هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در صدر نماد‌های دارای صف فروش نام وملی با صف ۴۵۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد. ثشاهد با صف ۴۱۰ میلیاردی در رتبه دوم قرار دارد و انرژی ۳ که مدت‌ها است سهامداران انتظار بازگشایی آن را می‌کشند امروز با صف فروش ۳۸۰ میلیارد تومانی روبرو شده است. نماد‌های خگستر، وبملت، خودرو، فملی، وپارس، ثعمرا، کسعدی، لپارس و فولاد از جمله دیگر نماد‌های دارای صف فروش هستند.

در آن سوی بازار تنها ۴۰ نماد صف خرید دارند که ارزش صف آن‌ها حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. زاگرس با صف خرید ۴۱۵ میلیارد تومانی در رتبه اول ایستاده و عرضه اولیه ثامید با صف ۲۴۰ میلیارد تومانی در مقام دوم است. پترول حدود ۱۸۰ میلیارد تومان صف خرید دارد و پشت سر آن نماد‌های ارفع، شغدیر، فرابورس و ولپارس ایستاده‌اند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار