۸۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران به استخدام شرکت مخابرات در آمده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در چند سال گذشته ۸۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های معزز ایثارگران به استخدام شرکت مخابرات درآمده‌اند، گفت: در بیش از ۲۷ هزار روستای کشور اینترنت وجود دارد.

۸۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران به استخدام شرکت مخابرات در آمده‌اند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قاضی‌پور در این سوال از واعظی پرسید: چرا به وضعیت معیشتی، رفاهی و شغلی کارکنان شرکت مخابرات ایران که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد، توجهی نمی‌کنید؟

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جلسه علنی امروز خانه ملت به ارائه توضیحاتی درباره سوال مطرح‌شده پرداخت و اظهار داشت: گویا برخی دوستان هنوز باور نکردند که شرکت مخابرات ایران در تاریخ 18 آبان‌ماه 1388 بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده و عملاً بر اساس قانون تجارت اداره می‌شود و اینکه سهامدارانش از بخش خصوصی هستند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران دارای هیأت‌مدیره 5 نفره‌ای هست که تنها یک نفر از اعضای این هیأت توسط دولت انتخاب می‌شود یعنی 20 درصد هیأت‌مدیره متعلق به دولت است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: آنچه مربوط به وزارت ارتباطات است، مسائل فنی، سیاست‌گذاری‌های مختلف و تعرفه‌هاست و بنده مسئولیت همه این موارد را برعهده می‌گیرم اما آنها چه مربوط به مسائل پرسنلی است مانند حقوق و مزایا، وزارت ارتباطات آنها را دنبال می‌کند، ولی مسئولیت این موضوع با وزارت ارتباطات نیست.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هیچکدام از کارکنان دولت تاکنون مقابل مجلس تحصن نکردند و ما به دلیل چابک‌سازی و جلوگیری از گسترش دولت، برخی از فعالیت‌های دولت را به بخش خصوصی واگذار کردیم، بر این اساس شرکت‌هایی می‌آیند و در مناقصه‌های ما شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند، اما کارمندان بخش خصوصی از دولت تقاضا می‌کنند که استخدام دولت شوند، ولی ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: همه حقوق کارکنان شرکت مخابرات بر اساس طبقه‌بندی مشاغل و آنچه که دولت معین کرده در حال انجام است، قوانین و مقررات قانون کار بر شرکت مخابرات ایران حاکم است و ما درباره طبقه‌بندی مشاغل با وزارت کار هماهنگی‌هایی انجام داده‌ای که بررسی می‌کنند و ما امیدواریم هرچه زودتر این کار را بتوانیم انجام دهیم.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنانس متذکر شد: در چند سال گذشته شرکت مخابرات ایران، 800 نفر از فرزندان خانواده‌های معزز ایثارگران را استخدام کرده است، موضوع بیمه تکمیلی و خدمات درمانی کارکنان این شرکت نیز در حال انجام است و ابلاغ شده قرارداد مستقیم با آنها بسته شود.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستاهای بالای 10 خانوار در کشور تلفن وجود دارد و در روستاهای بالای 20 یا 30 خانوار هم تلفن به منازل آنان کشیده شده است و در بیش از 27 هزار روستا در کشور نیز اینترنت داریم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار