افزایش بارش در سرشاخه های زاینده رود/تدوام جریان زنده رود در تابستان

مهر نوشت: معاون و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مقدار بارش ها از آغاز مهرماه گذشته که سال آبی خوانده می شود تاکنون در سرشاخه های زاینده رود دو هزار و ۴۵ میلی متر بوده و نسبت به دوره زمانی بلند مدت افزایش داشته است.

حسن ساسانی با اشاره به اینکه قرار بود که نوبت دوم کشت تابستانه کشاورزان غرب و شرق اصفهان به مدت ۱۵ روز ادامه داشته باشد، اظهار داشت: افزایش خروجی از سد زاینده رود در جهت تامین نیاز آبی کشاورزان است.

وی افزود: ورودی فعلی به سد زاینده رود ۴۹.۹ متر مکعب بر ثانیه و میزان آب در پشت دریچه های سد زاینده رود ۷۸۰ میلیون متر مکعب است.

ساسانی تصریح کرد: مقدار بارش ها از آغاز مهرماه گذشته که سال آبی خوانده می شود تاکنون در سرشاخه های زاینده رود دو هزار و ۴۵ میلی متر بوده و نسبت به دوره زمانی بلند مدت افزایش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر بهینه سازی و فرهنگ صحیح استفاده از آب ابراز داشت: با وجود بارش های خوب سال آبی جاری و به ویژه بارش های بهاره اما در مقایسه حجم آب ذخیره شده درپشت سد زاینده رود نسبت به متوسط بلند مدت ۴۴ سال اخیر با کاهش مواجه شده است.

وی افزود: مطالعات درازمدت منابع آبی نشان می دهد ایران در اقلیم خشک واقع شده و موضوع کم آبی در این خطه بسیار حیاتی است و باید بر فرهنگ صرفه جویی تاکید شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار