راه اندازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در شاهین شهر

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه خبر از عملیاتی شدن مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در شاهین شهر داد.

حجت الاسلام حسن بابایی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در استان اصفهان در شهرستان شاهین شهر و میمه راه اندازی شده است، گفت: این سازمان مردم نهاد با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال 1392 در تهران کلید خورد و پس از آن در استان ها و شهرستان ها فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به هدف و روش اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر این سمن ادامه داد: مجمع رهروان سامانه ای است که با هماهنگی نیروی انتظامی فعالیت می کند و افرادی که عضو این سمن هستند با استفاده از کد و رمز ورود در ابتدا به افرادی که نیاز به امر به معروف دارند تذکر لسانی می دهند و برای اقدامات بعدی و پیشگیری از هرگونه درگیری می توانند با ارسال کد شناسایی به نیروی انتظامی موقعیت خود را اطلاع دهند و نزدیک ترین نیرو آنها را برای انجام امر به معروف و نهی از منکر همراهی کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اضافه کرد: بدحجابی، کشف حجاب، مزاحمت نوامیس، سگ گردانی، حرکت بی هدف خودروها در خیابان، مشروبات الکلی، روزه خواری و ... از جمله مواردی است که در این زمینه باید تذکر لسانی داده شود.

حجت الاسلام بابایی در خصوص بدحجابی در خودروهای شخصی گفت: شخص مأمور شماره پلاک را از طریق پیامک ارسال می کند و نیروی انتظامی همزمان به راننده خودرو پیامک ارسال می کند، در مرحله بعد اولین ایستگاه پلیس مانع از تردد خودرو می شود و در ابتدا تذکر لسانی و در مراحل بعد جریمه نقدی و در نهایت 6 ماه توقیف خودرو را به همراه دارد.

وی به دیگر اهدف اجرای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تذکر مردم به دولت دومین قدم این مجمع می باشد که تیم های مردمی به عنوان تیم های مطالبه گر تشکیل می شوند ، همچنین سومین قدم این مجمع در تذکر دولت به مردم خلاصه می شود، همانند وقتی که دولت یک رقم را برای ارائه گوشت و مرغ اعلام می کند و در صورت گران فروشی فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر از سوی معتمدین شناسایی و تذکر داده می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ادامه داد: افرادی که در این مجمع عضو می شوند به عنوان ضابط قضایی هستند و دادستان ها، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه از عملکرد مجمع دفاع و پشتیبان فعالیت آن هستند.

حجت الاسلام بابایی افزود: در صورتیکه مجمع عملکرد خوبی از خود نشان دهد گشت ارشاد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیروهای بسیج انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به اعضای معتمد مجمع می سپارند.


اجرای پویش«هم سرنوشتیم، ما یک خانواده ایم»

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان اجرای پویش«هم سرنوشتیم، ما یک خانواده ایم» به مناسبت روز ازدواج گفت: از اول ذیحجه به مدت 25 روز به مناسبت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) این پویش با هدف کمک به جوانان در برگزاری مراسم ازدواج برگزار می شود.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: طبق بررسی ها و هماهنگی های انجام شده برای برگزاری جشن ازدواج جوانان در شاهین شهر تنها با پرداخت یک میلیون و 200 هزار تومان مواردی همچون آرایشگاه، لباس عروس و داماد، ماشین گل کاری شده، سالن و پذیرایی 100 میهمان به صرف شام برنامه ریزی شده که با کیفیت خوب ارائه می شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی هزینه یک سفر رایگان زوج‌های جوان به حرم حضرت ثامن‌الحجج(ع) را تأمین می‌کند گفت: پیش از این اقدام از طریق سامانه ای که در سایت تبیان راه اندازی شده بود دخترها و پسرهای جوان همسان گزینی را انجام می دهند که با هماهنگی معتمد سامانه بسیاری از این افراد توانستند ازدواج رسمی خود را ثبت کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در این رابطه مشاوره رایگان 5 ساله نیز از سوی معتمدین برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.


برگزاری جشن‌های غدیر خم در شاهین شهر

وی به انتشار متنی در فضای مجازی اشاره کرد که نویسنده جشن غدیر را حمایت و در مقابل به عزاداری محرم کم توجهی می‌کند، گفت: انتشار این قبیل متن‌ها باهدف انحراف اعتقادات مردم صورت می‌گیرد و خوانندگان با دقت و بصیرت کافی مواظب اهداف این دسته از نویسندگان مخالف فرهنگ حسینی باشند.

بابایی این نکته را افزود که منشور اخلاقی هیأت‌های مذهبی مشتمل بر 20 تعهد منتشر شده است و برای هیأت‌های عزاداری با سابقه سندهای تاریخی صادر می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه در پایان اعلام کرد: جشن‌های دهه امامت با 85 برنامه متنوع از جمله برپایی دعای عرفه در کنار مزار شهدای گمنام، نمایشگاه از خاک تا افلاک، جشنواره فرهنگی ورزشی، پرده‌خوانی غدیر، قرائت زیارت جامع کبیره و کاروان شادی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار