48 ساعت بیم و امید تا انتخابات هیئت‌رئیسه شورا

طرح سفیران امید با هدف افزایش امید به زندگی در اصفهان تصویب شد

اصفهان امروز| یکی از مهمترین اتفاقات جلسه علنی روز گذشته شورا، به تعویق افتادن انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهر اصفهان برای ۴۸ ساعت آینده بود.

در روز پرکار شورای شهر اصفهان رئیس شورای شهر از تعویق ۴۸ ساعته برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه این شورا خبر داد و در مورد آخرین بند از جلسه علنی این شورا مبنی بر برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه شورا اظهار کرد: ازآنجایی‌که هیئت‌رئیسه وظیفه اداره شورا و جلسات شورای شهر اصفهان را در یک سال آینده بر عهده دارد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در انتخاب هیئت‌رئیسه و همچنین برای نتیجه‌گیری واحد به‌منظور برخورداری از پشتوانه لازم هیئت‌رئیسه به این نتیجه رسیدند که برگزاری این انتخابات نیازمند زمان بیشتر برای تصمیم‌گیری بهتر است. به گزارش ایمنا، فتح‌ا... معین با بیان اینکه نحوه رأی‌گیری در قانون آمده است، افزود: بر این اساس در جلسه غیرعلنی روز گذشته رایزنی‌هایی را برای جمع‌بندی نهایی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که برای رأی‌گیری نهایی جلسه دیگری را ظرف ۴۸ ساعت آینده و بر اساس آئین‌نامه وزارت کشور داشته باشیم. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جلسه علنی بعدی در روز سه‌شنبه و پس از جلسه تلفیق شورای شهر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آنچه در دو سال گذشته در شورای شهر شاهد بودیم تنوع آرای اعضای شورا به لوایح و پیشنهاد‌های ارائه‌شده در شورای شهر بود که این امر نشان‌دهنده این است که اعضای شورا همه جوانب رأی‌ها را می‌بینند و می‌دانند که این آرا به‌صورت قانونی ثبت و جاری می‌شود.

فرهیختگان اصفهانی سفیران امید می‌شوند

در این جلسه طرح باشگاه سفیران امید، با هدف بالا بردن امید به زندگی در میان مردم اصفهان به تصویب شورای این شهر رسید. کورش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان درباره مزیت این طرح گفت: باشگاه سفیران امید زمینه را برای شناسایی نخبگان و افرادی که تعریف سلبیریتی نمی‌توان برای آنان کرد اما با وجود محدودیت‌ها توانایی خود را به اثبات رسانده‌اند ایجاد می‌کند. این افراد قرار است برای انتقال سینه‌به‌سینه امید به میان مردمی که با آنان سر و کدر دارند توجیه شوند. فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز موافقت این کمیسیون را با این طرح با قید سه تأکید اعلام کرد: تغییر عنوان اولیه طرح به نام باشگاه سفیران امید، شناسایی افراد واجد شرایط و تهیه بانک اطلاعاتی از آنان و نیز استفاده از ظرفیت مدیریت شهری، سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد. محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی تفریحی‌ورزشی شهرداری اصفهان نیز طرح باشگاه سفیران امید را طرحی ارزش‌آفرین و جریان ساز دانسته و اظهار کرد: این طرح در بالا بردن شاخص امید به زندگی در شهر و دیده شدن افرادی که دیده و شنیده نشده‌اند کمک کرده و این افراد را به‌عنوان الگویی برای شخصیت‌سازی جامعه معرفی می‌کند. همچنین شورای شهر اصفهان پیشنهاد چاپ چهارکتاب چهلستون از کاخ تا موزه به تعداد ۵۰۰ نسخه و زیورآلات دوره قاجار، سیر تحول طراحی صنعتی در اصفهان و سینماتوگراف هرکدام به تعداد ۳۰۰ نسخه را پس از بررسی به تصویب رساند.


کورش محمدی-رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط‌زیست شورا

پیگیری بیمه خبرنگاران

خبرنگاران همواره در خط مقدم بیان چالش‌ها و مصائب جامعه هستند و این در حالی است که این قشر از حداقل حمایت‌ها برخوردارند. خبرنگاران صادقانه و دلسوزانه اخبار جامعه را پوشش می‌دهند، خبرنگاران در خط مقدم پیشگیری از فساد، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت نقاط قوت و بیان ضعف‌های جامعه هستند و امیدواریم با توجه به جایگاه ویژه‌ای که دارند موردحمایت مسئولان قرار گیرند. خبرنگاران دارای مشکلات معیشتی هستند و باید نسبت به بیمه خبرنگاران توجه داشت، تشکر و تقدیر روز خبرنگار برای این قشر کافی نیست و باید در عمل مسائل کلیدی و رفع مشکلات اساسی این قشر در حوزه قانون‌گذاری پیگیری شود. مدیریت شهری و اعضای شورای شهر همواره حفظ کرامت خبرنگاران را موردتوجه داشته و در این زمینه پیشگام بوده‌ایم.






مهدی مزروعی، سخنگوی شورا

مقابله با نقض مصوبات شورا در سازمان‌ها

یکی از تعابیر دقیق و ملموس از شورای اسلامی شهر این است که این نهاد قانونی و برآمده از رأی مستقیم مردم، عقل منفصل شهرداری است، این تعبیر ریشه در حدود اختیارات و صلاحیت‌های تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و نظارتی شورا دارد. با این مقدمه شهرداری باید ترتیبی اتخاذ کند تا مصوبات شورا برای معاونان و مدیران مناطق شهرداری، مدیران عامل سازمان‌ها و غیره به نحوی تبیین و تفهیم شود که در حین اجرا ضمن اجرای مرّ این مصوبات، شاهد تفاسیر اجرایی قانون‌گذاری جدید و با نقض مصوبه شورا مواجه نباشیم. در این راستا در صورت عدم مشاهده اصلاح برخی مصادیق مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.







فتح ا... معین-رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

اشتغال مهمترین راهکار کاهش طلاق

باید توجه داشت که در کشور با کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق روبه‌رو هستیم و ازاین‌رو ضروری است به‌طورجدی در راستای اصلاح امور گام برداریم. ایجاد اشتغال از مهمترین راهکارهای کاهش طلاق و افزایش ازدواج بوده و تحقق این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و داشتن جامعه فعال به وجود رسانه‌های آزاد و پرمحتوا بستگی دارد. رسانه‌ها می‌توانند اقدامات مسئولان را در معرض قضاوت عموم قرار دهند، خبرنگاران می‌توانند با محتوای تولیدی مناسب خود جامعه را به سمت آزاداندیشی سوق دهند. نقش خبرنگاران فراموش نشدنی است و این قشر پیشگام در توسعه اطلاع‌رسانی خواهند بود، خبرنگاران جزو اقشاری هستند که بیشتر از همه تلاش کرده، برای انتشار اخبار رویدادها و اتفاقات جامعه سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. استفاده از اظهارنظرهای کارشناسانه رسانه‌ها برای ارتقای عملکرد سازمان‌ها و همچنین بهبود شرایط زندگی در جامعه را امری ضروری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار