محتوای بیشتر کمدی‌ها همسو با هدف جذب سرمایه است/ نبود تبلیغات، مشکل اساسی سینمای امروز

غلامرضا گمرکی ضمن بررسی فضای ساخت فیلم‌های کمدی این سال‌ها، از سالم بودن فیلم «آقای سانسور» یاد کرد.

غلامرضا گمرکی تهیه کننده «آقای سانسور» درباره وضعیت اکران این فیلم و استقبال نسبی مخاطب طی چند روزی که به سینما‌ها آمده، گفت: با وجود اینکه فقط چند روز از اکران فیلم «آقای سانسور» می‌گذرد، پس از «بی حسی موضعی» در رده دوم قرار دارد و در مقایسه با دیگر فیلم‌ها، شرایط بهتری دارد. به طور قطع اگر در شرایط عادی و غیرکرونایی اکران می‌شد، مخاطبان استقبال بسیار خوبی از آن می‌کردند، چون کمدی تمیز و شریفی است و سوژه‌ای که به آن پرداخته شده تکراری نیست. ضمن اینکه بازیگران مطرح و محبوبی دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه می‌توان کمدی سالم ساخت، اصرار به تولید هرنوع فیلم کمدی است، بیان کرد: خیلی از مواقع به جای اینکه تمرکزمان را روی ساخت فیلم‌های سالم بگذاریم، کاری می‌کنند و حاشیه سازی‌هایی انجام می‌دهند تا از هدف اصلی مان دور شویم و فیلمی بسازیم که بقیه می‌خواهند نه ما؛ در نتیجه خروجی آن، فیلم‌هایی می‌شود که طی سال‌های اخیر می‌بینیم. از سویی بیشترمخاطبان به علت شرایط اقتصادی سخت موجود و مشکلات عدیده‌ای که دارند، به دنبال این هستند که فیلم‌های مفرح و کمدی ببینند و این می‌شود که حجم تولید این نمونه آثار بالا می‌رود.
این تهیه کننده افزود: نکته مهم بعدی این است که انگار باید فیلم‌هایی ساخته شود که بتواند سرمایه گذار جذب کند و توانایی جذب مخاطب حداکثری را داشته باشد. چرا فیلمسازانی مانند ناصر تقوایی نمی‌توانند فیلم‌های کمدی (با هر محتوایی) و یا هر نوع فیلمی بسازند؟ چون استاندارد آن‌ها تولید آثار اینچنینی نیست.
وی درباره چرایی اکران این فیلم در شرایط بد این روز‌های سینما، اظهار کرد: سرمایه گذار تصمیم می‌گیرد که فیلمش را اکران کند و این اتفاق را برای «آقای سانسور» رقم زد.
گمرکی در پایان گفت: سینما محل تجمع است و از آنجایی که دولت در دوران کرونا به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصمیم گرفته تا جایی که می‌تواند جلوی تجمعات را بگیرد، پس بدین علت با وجودی که تمام موارد بهداشتی در سینما به خوبی رعایت می‌شود، این هنر صنعت ضربه بدی خورده است و بعید می‌دانم تا آخر امسال شرایط بهتر شود. یکی از مشکلات اساسی این روز‌های سینما نداشتن تبلیغات کافی است که صدا و سیما، تبلیغات شهری و ... می‌توانند کمک های فراوانی در این زمینه داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار