راه‌اندازی بانک شیر مادر در اصفهان

معاون بهداشت وزارت بهداشت از راه اندازی بانک شیر مادر در ۶ شهر کشور از جمله اصفهان، کرمانشاه، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش ایمنا، علیرضا رییسی با اشاره به اینکه بانک شیر مادر هم اکنون در شهرهای تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده است، اظهار کرد: بانک شیر در ۶ استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود.
وی درخصوص راه‌اندازی بانک شیر مادر افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها و ترخیص سریع تر تاثیر دارد.
رییسی اظهار کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.
وی گفت: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز از نظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت شیرهای اهدا شده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار