رمز موفقیت مدارس پیوند با جامعه است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: رمز موفقیت مدارس پیوند با جامعه است، البته باید بینش جامعه نیز نسبت به تعلیم و تربیت اصلاح شود.

رضا مددی در کارگاه آموزشی روش‌شناسی استفاده از سند تحول بنیادین در تدوین برنامه‌های مدارس در شاهین‌شهر اظهار کرد:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان برنامه‌ای راهبردی که پشتوانه علمی مناسبی دارد در چهارچوب برنامه تعلیم و تربیت مبنای عمل و اقدام است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:ملاک برتری یک مدرسه از دید سند تحول بنیادین مدرسه‌ای است که در آن سلامت‌ روان، آرامش و تفاهم میان دانش‌آموزان بیشتر و درگیری، نزاع و آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان کمتر باشد.

وی افزود:اجرای این سند از سال‌های قبل آغاز شده و امسال شتاب بیشتری گرفته و پس از سال ۱۴۰۴ اصلاحاتی در مورد آن انجام می‌شود.

مددی تصریح کرد:اجرای سند تحول در مدارس به همکاری خانواده، معلمان و دانش‌آموزن و محوریت معلم نیاز دارد و همه باید نقش خود را در مسیر تعلیم و تربیت به درستی ایفا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:در سال جاری ۲هزار میلیارد ریال مصوب بودجه ۹۸ برای رتبه‌بندی در پرداخت حقوق و دستمزد معلمان و فرهنگیان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار